منع رفت و آمد در اسلام‌آباد؛ شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۶۴۴ نفر رسید

© AFP 2023 / Banaras Khanمنع رفت و آمد در اسلام‌آباد؛ شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۶۴۴ نفر رسید
منع رفت و آمد در اسلام‌آباد؛ شمار مبتلایان به کرونا در پاکستان به ۶۴۴ نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت پاکستان روز یکشنبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قانون منع آمد و رفت در "اسلام‌آباد" پایتخت این کشور اعمال کرد و همزمان زمزمه‌هایی از اعمال حکومت نظامی در "کراچی" شنیده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های پاکستانی از ساکنان شهر اسلام‌آباد خواستند تا در زمان مقررات منع آمد و رفت در منازل خود قرار داشته و از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند. 
به گزارش شبکه های خبری پاکستان، حمل و نقل از شهر راولپندی به مناطق دیگر از جمله به اسلام آباد متوقف شده و راههای ارتباطی به پایانه های مسافربری و فرودگاه نیز به دلیل وضع مقررات منع آمد و رفت خالی شده است.

براساس قانون ۱۴۴، رفت و آمد در شهر به کم‌ترین سطح رسیده و تجمع بیش از ۵‌ نفر ممنوع می‌شود. این وضعیت در شهر اسلام‌آباد تا ۱۵ روز آینده برقرار خواهد ماند.

براساس آمار رسمی دولت پاکستان، تاکنون ۶۴۴ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳ نفر نیز جان باخته اند.

شیوع کرونا در پاکستان؛ 237 نفر مبتلا شده‌اند  - اسپوتنیک افغانستان
شیوع کرونا در پاکستان؛ 237 نفر مبتلا شده‌اند

۱۰ نفر بیمار کرونایی نیز اکنون در شهر اسلام‌آباد در مرکز مراقبت‌های ویژه بستری بوده و تاکنون ۵ نفر نیز توانستند این بیماری را شکست دهند.

همزمان با افزایش سریع شمار بیماران کرونایی در پاکستان و اعمال محدودیت‌ها در اکثر شهرهای این کشور از جمله "لاهور، کویته، پیشاور، سیالکوت و حیدرآباد" گفته می‌شود که شهر "کراچی" در معرض خطر جدی شیوع کرونا قرار دارد.

منابع خبری گفتند: سروزیر ایالت سِند در جنوب پاکستان تصمیم اصولی برای اجرای "حکومت نظامی" در کراچی و برخی از شهرهای این ایالت را گرفته‌ و قرار است از ساعت ۲۴ امروز کل کراچی وارد وضعیت حکومت نظامی شود.

براساس این گزارش، دولت ایالتی پاکستان از ارتش و سایر نهادهای امنیتی و مجریان قانون خواسته تا در زمان حکومت نظامی از تردد مردم بیرون از خانه جلوگیری کنند.

اپوزیسیون پاکستان  از دولت خواسته است تا جهت مدیریت سریع و موثرتر کل کشور با تعلیل کند اما دولت اسلام‌آباد ضمن مخالفت با این طرح، آن را به ضرر کل مردم به ویژه قشر ضعیف می‌داند.

دولت پاکستان در ادامه اقدام های حفاظتی برای مدیریت شیوع کرونا، پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی روز گذشته تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را در این کشور تعطیل کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала