پولیس بلخ: طالبان در تلاش سرباز گیری اند

© Sputnikپولیس بلخ: طالبان در تلاش سرباز گیری اند
پولیس بلخ: طالبان در تلاش سرباز گیری اند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس بلخ میگوید که گروه طالبان در مرزهای ولایت بلخ با ولایت‌های سرپل و جوزجان در تلاش سربازگیری اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سمونوال محمداجمل فائز، فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که طالبان در بخش‌های دور‌دست این ولایت در تلاش سربازگیری استند.

وی می‌افزاید که ادامه‌ حمله‌های طالبان نشانه‌ تعهد این گروه برای ادامه‌ خشونت و مخالفت با روند صلح کشور است: "از بین خود طالبان یک تعدادشان به نام داعش جلب و جذب دارند".

کشته شدن 12 جنگجوی طالبان در بلخ  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن 12 جنگجوی طالبان در بلخ

او در ادامه افزود: "اینها (طالبان) در بین خود اختلافات دارند که یک تیم‌شان که با کاهش خشونت موافق نیستند و یا با پروسه صلح موافق نیستند آنها می‌خواهند که به نام داعش خود را جدا بکنند و جلب و جذب خود را شروع کنند".

فرمانده پولیس بلخ تاکید دارد که طالبان در روزهای پسین نیروهای دولتی را در بخش‌هایی از ولایت بلخ نیز آماج قرار داده‌اند که به‌زودی عملیات پاک‌سازی در برابر آنان شروع خواهد شد.

ولسوالی‌های چمتال، چهاربولک، دولت‌‌آباد بلخ، زاری، شورتپه و شولگره از بخش‌های آسیب‌پذیر ولایت بلخ شناخته شده‌اند.

در هفته‌ گذشته طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی دولت‌آباد حمله کردند که دو تن از نیروهای دولتی جان باختند. همچنان در شاهراه بلخ-جوزجان با نیروهای دولتی درگیر شدند که تلفات به دنبال نداشت.

در این میان، فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که نیروهای امنیتی از حالت دفاعی به حالت تهاجمی در می‌آیند و به‌زودی عملیات‌های شانرا در بخش‌های آسیب‌پذیر این ولایت عملی می‌سازند: "عنقریب پلان عملیاتی ما تنظیم می‌شود که ما عملیات‌های تهاجمی خود را آغاز کنیم".

این خشونت‌ها در حالی انجام می‌شود که حکومت افغانستان و طالبان در آستانه آغاز گفت‌وگوهای صلح می‌باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала