Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کرونا، المپیک 2020 را هم به تعویق انداخت

© Sputnik / Алексей Куденко /  مراجعه به بانک تصاویر المپیک 2020 توکیو
المپیک 2020 توکیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته بین المللی المپیک به علت کرونا تصمیم گرفت که مسابقات توکیو را به تعویق بیاندازد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه اسپانیایی «آ.اس»، اسپانیا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو در تاریخ قبلی یعنی ۲۴ جولای تا نهم آگوست برگزار نخواهد شد. این تصمیم امروز یکشنبه در نشست مجازی کمیته اجرایی کمیته بین المللی المپیک اتخاذ شد و به زودی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

این کمیته تحت فشار از سوی کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های جهانی از جمله اتحادیه ورزش‌های دو و میدانی و همچنین فدراسیون شنای آمریکا که روز گذشته خواستار تعویق رقابت‌ها شده بودند، مجبور به عقب نشینی شد. زمان جدید مسابقات هم قرار است که تا یک ماه دیگر اعلام شود. کمیته بین المللی المپیک تاریخ جدیدی برای مسابقات مشخص نکرده است و قرار است که در زمانی مناسب در این باره تصمیم گیری شود.

توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در ابتدا می گفت که به هیچ وجه به تعویق یا لغو مسابقات المپیک فکر نمی کند اما کم کم در مقابل فشارها کوتاه آمد. در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا خیلی از ورزشکاران نمی توانند تمرین کنند و بسیاری از مسابقات راهیابی لغو شده است. سه سناریو محتمل وجود دارد: به تعویق افتادن بازی ها تا پاییز سال جاری؛ برگزاری در سال 2021 و یا برگزاری در سال 2022.

شعله‌های مشعل المپیک که مرد آلمانی سکان‌دار کمیته بین المللی المپیک در مراسم برافروخته شدن آن در دشت باستانی المپیا یونان، آن را «نوری در انتهای تونل تاریک کووید-19 خوانده بود»، حالا تا اطلاع ثانوی خاموش خواهد ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала