آمریکا با سوپر کامپیوترها به جنگ کرونا می‌رود

© REUTERS / Jason Redmondآمریکا با سوپر کامپیوترها به جنگ کرونا می‌رود
آمریکا با سوپر کامپیوترها به جنگ کرونا می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده که قدرتمندترین کامپیوتر های برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا به کار گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که پژوهشگران در بخش انرژی آزمایشگاه ملی این کشور، هزاران برنامه به سوپرکامپیوترها داده اند که نتیجه گیری کند کدام ترکیب می تواند به گونه ای موثر از آلوده شدن سلولهای بدن توسط ویروس کرونا جلوگیری کند.

 ابر کامپیوترهای جهان تعدادی عناصر شیمیایی را شناسایی کردند که می تواند از آلودگی سلولهای بدن به ویروس کرونا جلوگیری کند. این گامی مهم در تولید واکسن کروناست.

امریکا - اسپوتنیک افغانستان
آزادی هزاران زندانی آمریکایی در پی شیوع کرونا

قدرتمندترین سیستم کامپیوتری جهان باید عناصر یا ترکیباتی را مشخص کند که می تواند از گسترش ویروس کرونا در قربانی جلوگیری کند.

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از توان محاسباتی بالای این این روش بتوانند شبیه سازی‌های مفصلی را با سرعت بالا در مورد نحوه عملکرد ویروس کرونا انجام دهند.

این شبیه‌سازی‌ها که در حالت عادی ماه‌ها به طول می‌انجامند، با استفاده از سوپر کامپیوتر در عرض یک تا دو روز انجام می‌شوند و قرار است از این طریق برای شناسایی بیش از هشت هزار مؤلفه مولکولی ویروس کرونا استفاده شود. این مؤلفه‌های پروتئین‌های حیاتی ویروس مذکور را تشکیل می‌دهند که نابودی آنها برای مقابله با این ویروس ضروری است.

شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 485 نفر و شمار افراد مبتلا به 34 هزار و 671 نفر افزایش یافته است.

ویروس کرونا با نام علمی COVID-19 مدتی است اکثر کشورهای جهان را درگیر کرده است. تاثیر این ویروس بر زندگی مردم، از قاره آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا و آفریقا چشمگیر بوده است. کرونا تاکنون 338 هزار و 724 نفر را آلوده کرده و جان 14 هزار و 687 تن را نیز گرفته است. از این میان 99 هزار نفر نیز پس از ابتلا به این ویروس بهبود یافته‌اند.

در حالیکه شمار مبتلایان به کرونا در اروپا (بویژه کشور‌های ایتالیا، اسپانیا و آلمان) و همچنین آمریکا سیر صعودی تندی گرفته، در چین، خاستگاه این ویروس و کشور همسایه آن کره جنوبی روند نزولی از موارد ابتلا و مرگ گزارش می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала