غنی: در صورت فوت، کارمندان صحی مبتلا به کرونا مستحق امتیازات شهدا خواهند شد

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی
محمد اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی در دیدار با مقامات هرات گفته است در صورتی که کارمندان صحی به‌ دلیل ابتلا به کرونا فوت کنند، مستحق امتیازات «شهدا» می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، رئیس جمهور غنی بعد از ظهر روز گذشته (یک‌شنبه، 3 حمل) در یک کنفرانس ویدیویی با برخی از مسئولان محلی هرات از جمله والی این ولایت مطرح کرده است.

دفتر مطبوعاتی والی هرات در اعلامیه‌ای گفته است که در جلسه‌ی کابینه پرداخت امتیازات ویژه برای کارکنان صحت در دوره‌ی شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده و آقای غنی نیز از پرداخت معاش مناسب برای کارمندان صحت بخش‌های مبارزه با ویروس کرونا اطمینان داده است.

ارگ - اسپوتنیک افغانستان
ارگ: برای جلوگیری از شیوع کرونا شماری از زندانیان رها می‌شوند

در این اعلامیه آمده است: «اگر کارمند صحی به دلیل ابتلا به کرونا خدای نخواسته فوت نماید، امتیازات شهدای دفاعی کشور به خانواده‌اش منظور شده است.»

عبدالحکیم تمنا، رییس صحت عامه هرات به در صحبت با رسانه‌ها گفته است  که در حال حاضر 144 کارمند صحت برای مقابله با ویروس کرونا استخدام شده‌اند و بزودی 300 نفر دیگر نیز استخدام خواهند شد.

این در حالی است که هم اکنون کار ساخت بیمارستان 100 بستر ویژه کرونا در هرات جریان دارد. مسئولان صحت هرات می‌گویند که بخش درمان افراد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه‌ی شیدایی نیز از 100 بستر به 200 بستر افزایش پیدا می‌کند.

تا کنون 40 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است. از این میان 21 مورد مثبت در هرات به ثبت رسیده است. یک نفر دیگر که به ویروس کرونا مبتلا بود، در ولایت بلخ درگذشته است

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала