واکنش وزارت خارجه به دیدگاه ایران در برابر وضعیت سیاسی در افغانستان

© کریمبرگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل
برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان به موضع گیری ایران در برابرتنش های سیاسی درافغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان پس از آن که وزارت خارجه ایران خواهان ایجاد دولتی فراگیر با مشارکت همه جناح ها و گروه های سیاسی افغانستان شد، می گوید توقع ندارد ایران دید سطحی به مسایل افغانستان داشته باشد.

وزارت خارجه ایران شب گذشته(یک شنبه، 3حمل) با نشر یک اعلامیه گفته است که با نگرانی تحولات سیاسی و امنیتی افغانستان را از نزدیک دنبال می کند و در مورد تبعات غیر قابل پیش بینی اختلافات پیش آمده در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور بر ثبات داخلی و آثار منطقه ای آن احساس خطر می کند.

وزارت خارجه ایران: با نگرانی تحولات سیاسی افغانستان را دنبال می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه ایران: با نگرانی تحولات سیاسی افغانستان را دنبال می‌کنیم

وزارت خارجه ایران تاکید کرده که اولویت دادن به نیازهای تبلیغاتی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ماه نوامبر آینده و شتاب زدگی غیر مسئولانه آن کشور برای پیشبرد گفتگوها بدون نظرداشت منافع و امنیت منطقه، موجب بی توجهی به مسائل داخلی شد که  شکل گیری وضع موجود از آثار آن بی توجهی است.

ایران خاطرنشان کرده که پس از بروز اختلافات جاری بین جناب داکتر غنی و داکتر عبدالله شاهد ادامه سیاستهای یکجانبه دولت آمریکا و قربانی کردن مصالح ملی مردم افغانستان برای تامین اهداف تبلیغاتی رئیس جمهور آن کشور بوده است.

اما وزارت خارجه افغانستان در واکنش به این اعلامیه ایران در توییتی نگاشته است: “جمهوری اسلامی افغانستان روابط رو به توسعه با جمهوری اسلامی ایران دارد. هر دو کشور مشترکات زیاد تاریخی، دینی و فرهنگی دارند. با این وصف توقع نمی‌رفت که جمهوری اسلامی ایران چنین دید سطحی نسبت به قضایا و مسایل افغانستان داشته باشد.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала