پمپئو وارد کابل شد

© AFP 2023 / Andrew Harnikپمپئو وارد کابل شد
پمپئو وارد کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه آمریکا در یک سفر غیر منتظره وارد افغانستان شد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "رویترز" مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد افغانستان شده است.

هنوز جزییات در مورد هدف سفر آقای پمپئو نشر شده‌است، اما گفته می‌شود که مایک پمپئو در طی این سفر با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رئیس جمهور حکومت "همه شمول" که نتایج انتخابات را نپذیرفته، دیدار خواهد کرد.

پمپئو در حالی به افغانستان سفر می‌کند که تنش‌های سیاسی بر سر کرسی ریاست‌جمهوری، میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله در اوج خود است.

براساس گزارش، پمپئو برای پیش‌برد توافق‌نامه‌ی امضاشده میان امریکا و گروه طالبان به کابل آمده است. این توافق‌نامه در ماه گذشته در قطر به امضا رسید.

یادآوری می‌کنیم که اواخر فبروری امسال ایالات متحده آمریکا و گروه طالبان توافق‌نامه صلح را در قطر امضاء کردند. این توافقنامه خروج نیر های آمریکایی را طی 14 ماه و آغاز گفتگو های میان افغان‌ها را فراهم می‌کند.

براساس این توافق‌نامه آمریکا باید شمار نیرو های خود در افغانستان را تا8600  تن کاهش دهد. پمپئو معتقد است که طالبان نیز تعهد خود را جهت عملی نمودن تمام بند های این توافق‌نامه اجرا خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала