Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کدام کشورها به المپیک ورزشکار نمی‌فرستند؟

© AP Photo / Yorgos KarahalisЦеремония зажжения Олимпийского огня в Греции
Церемония зажжения Олимпийского огня в Греции - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کشورهای کانادا و استرالیا تصمیم گرفته‌اند که به المپیک ورزشکار نمی‌فرستند.

به گزارش اسپوتنیک، سی‌ان‌ان گزارش کرده که مسولان ورزش کانادا و استرالیا از حضور نیافتن ورزشکاران شان در رویداد المپیک خبر می‌دهند و این تصمیم را به خاطر سلامتی ورزشکاران گرفته و نمی‌خواهند به خاطر شیوع ویروس کرونا صحت آنان را به خطر بیندازند.

المپیک 2020 توکیو - اسپوتنیک افغانستان
کرونا بلای جان المپیک هم شد ؛ توکیو 2020 لغو می‌شود

این دو کشور جزو کشورهای موافق به تعویق افتادن یک ساله المپیک هستند و تصمیم این چنینی در مقابل خودداری کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص اتخاذ شده است.

کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک کانادا دیروز بیانیه‌ای مشترک دادند که طی آن اظهار داشتند: اگرچه ما به پیچیدگی‌های به تعویق افتادن یک رویداد را درک می‌کنیم، اما نزد ما هیچ چیزی مهمتر از سلامت ورزشکاران ‌ما نیست. این فقط یک مسئله ورزشی نیست، مسئله سلامت عمومی است.

در همین حال اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا هم امروز از طریق تله‌کنفرانس رایزنی کرده و در مورد اعزام ورزشکاران این کشور به المپیک 2020 توکیو بحث کردند و در نهایت همه آن‌ها رای به نرفتن نمایندگان‌شان به المپیک گرفتند.

این در حالیست که کمیته بین‌المللی المپیک با لغو کلی بازی‌های المپیک 2020 مخالف است و تا هنوز در مورد به تعویق افتادن این رویداد نیز رضایت نداده است. با این حال به نظر می‌رسد که فشار زیادی از سوی فدراسیون‌ها و کشور‌های مختلف روی این نهاد ورزشی وارد شود تا تعلیق مسابقات تابستانی المپیک را رای مثبت بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала