وضعیت سیاسی جاری در افغانستان/ موضوع گفتگوی غنی و پمپئو

© Photo / ARG وضعیت سیاسی جاری در افغانستان/ موضوع گفتگوی غنی و پمپئو
 وضعیت سیاسی جاری در افغانستان/ موضوع گفتگوی غنی و پمپئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ‌جمهور غنی در دیدار با مایک پمپئو؛ وزیر امور خارجه آمریکا در کابل اوضاع جاری سیاسی و روند صلح در کشور را مورد بحث قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که محمداشرف غنی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا دیدار و در مورد روند صلح و وضعیت امنیتی و سیاسی جاری کشور گفت‌وگو کرده‌ است.

پمپئو پس از غنی با عبدالله دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو پس از رئیس جمهور غنی با عبدالله عبدالله دیدار کرد

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در رشته توییت های نوشته است که در این دیدار که امروز (دوشنبه، 4 حمل) صورت گرفته، دو طرف در مورد روند صلح، اقدامات بعدی در این روند و اجماع منطقوی به‌ خاطر صلح افغانستان بحث کرده‌اند.

به گفته‌ی او، آقای غنی با وزیر خارجه‌ی امریکا در این دیدار در مورد وضعیت امنیتی و سیاسی جاری در کشور نیز بحث کرده‌اند. در این دیدار امرالله صالح، معاون اول اشرف غنی و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور نیز حضور داشته‌اند.

این در حالی است که وزیر خارجه‌ی امریکا صبح امروز به کابل آمده است. پیشتر خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش کرده بود که او برای پیش‌برد توافق‌نامه‌ی امضاشده میان امریکا و گروه طالبان به کابل آمده است.

این توافق‌نامه حدود سه هفته‌ی پیش (10 حوت) توسط زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان و ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی گروه طالبان در شهر دوحه، پایتخت قطر به امضا رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала