خانه های سالمندان در اسپانیا مملو از "اجساد" قربانیان کرونا است

© Depositphotos.com / Kuzmafotخانه های سالمندان در اسپانیا مملو از "اجساد" قربانیان کرونا است
خانه های سالمندان در اسپانیا مملو از اجساد قربانیان کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا ابراز داشته است که نظامیان ارتش اسپانیا که درگیر ضد عفونی نمودن خانه های سالمندان هستند؛ جسد های افراد مسن را یافته‌اند که در داخل بسترهای شان از اثر ابتلا کرونا ویروس جان باخته‌اند.

وزیر دفاع اسپانیا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Telecinco این کشور ابراز داشت: "نظامیان در برخی از خانه‌ها افراد مسن، کاملا رها شده، و حتی جسد های آنها را در تخت‌خواب‎‌ ها یافته‌اند. ما در برابر اشخاصی که به وظیفه شان به درستی عمل نکرده و سالمندان را بدون ارائه هرگونه کمک به حال خود رها نمودند، کاملا انعطاف ناپذیر  خواهیم بود و آنها در برابر قانون پاسخ خواهند داد".

کروناویروس اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان
شمار قربانیان کرونا در اسپانیا به 1720 نفر رسید

گفتنی است که در پی متوقف شدن عملیات تدفین قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کرونا و پر شدن سرد خانه‌های شهر مادرید اجساد آنان در سالن‌های پاتیناژ (سالن‌های اسکی روی یخ) نگهداری می‌شود.

 وزارت بهداشت اسپانیا  اخیرا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور با فوت 426 تن دیگر به 2182 نفر و تعداد افراد مبتلا به این بیماری نیز با افزایش 4517 نفری به 33 هزار و 89 تن رسیده است.

تعداد جان باختگان بر اثر کرونا در مادرید با افزایش 242 نفری در مقایسه با روز گذشته به 1263 نفر و آمار افراد مبتلا به این بیماری نیز به 10 هزار و 575 نفر رسید.

بنا به اعلام مقامات اسپانیا، بیش از 3 هزار و 475 تن (حدود 12درصد) از کادر پزشکی این کشور از جمله پزشکان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در حالی که شمار قربانیان بیماری « COVID-19 » در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

بر اساس آمار بیش از 15 هزار نفر به دلیل بیماری ناشی از ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала