خواست عبدالله در مذاکره با غنی فاش شد

© Photo / ارگخواست عبدالله در مذاکره با غنی فاش شد
خواست عبدالله در مذاکره با غنی فاش شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان می‌گوید که رئیس جمهور دولت همه‌شمول خواهان تغیر قانون اساسی است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی احمدزی، امروز 24 مارچ در یک پیام ویدیویی موقف دولت افغانستان را در ارتباط به تحولات اخیر سیاسی و جهانی اعلام کرد و می‌گوید: "من و رهبری دولت، در کل مذاکرات خویش را با جناب مایک پمپیو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا مثبت و سازنده تلقی می نمائیم."

عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد

در عین حال آقای غنی، می‌گوید که روز گذشته با داکتر عبدالله عبدالله، رئیس دولت همه‌شمول دیدار کرده است و در مورد نقش بزرگ در روند صلح و جاسازی تیم ثبات و همگرایی در کابینه، از وعده‌هایی بوده که به آقای عبدالله داده است.
محمد اشرف غنی، می‌گوید: "هرچند وعده دادم، اما آقای عبدالله بر تغییر در قانون اساسی تأکید داشت. او خواستار همه‌چیز در یک شب است که کاملا در مغایرت با قانون اساسی افغانستان قرار دارد. من به عنوان یک فرد نمی‌توانم تا در قانون اساسی تغییرات بیارم. برای هر خواست معقولی که در مغایرت با قانون نباشد، آماده‌ام."
اشرف غنی، گفت: "تعهد ما برای ساختن حکومت فراگیر متشکل از تمام جناح های سیاسی ، قومی ، زبانی ، مذهبی، جنسیتی و سمتی پابرجاست و من با معاونین و نماینده فوق العاده خویش روی آن کار می نمائیم. مطمین باشیدکه تجربه حکومت های گروهی و سمتی در افغانستان ناکام است و ما دنبال تجربه های ناکام نیستیم."
گفتنیست پس از آن که مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با رهبران افغان در کابل دیدار کرد و دیدارهای آنان بی نتیجه پایان یافت، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کمک هایش به افغانستان را امسال تا یک میلیارد دالر کاهش می دهد و نیز کاهش یک میلیارد دالر دیگر را سال آینده میلادی بررسی خواهد کرد.
آقای پمپئو در بیانیه‌ای با انتقاد تند از تنش میان غنی و عبدالله، این تنش را بی‌احترامی به افغان‌ها، آمریکایی‌ها و شرکای ائتلاف جنگ افغانستان دانست.
او گفت که ناکامی در رهبری حکومت افغانستان تهدیدی مستقیم برای منافع ملی آمریکا است و ایالات متحده میزان همکاری های خود با دولت افغانستان را به طور فوری مورد بازبینی قرار خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала