غنی: کاهش کمک امریکا تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی نخواهد داشت

© Photo / ARGاشرف غنی
اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی در واکنش به کاهش کمک های ایالات متحده می گوید که این کاهش ، بر بخش های اساسی و کلیدی افغانستان تاثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور غنی در واکنش به اعلامیه وزارت خارجه آمریکا مبنی‌بر قطع یک میلیارد دالر کمک این کشور به افغانستان، می‌گوید که کاهش کمک‌های امریکا تاثیر مستقیم بر بخش‌های کلیدی افغانستان نخواهد داشت. 

آقای غنی در یک پیام ویدیویی گفت: «همین اکنون برایتان اطمینان داده می‌توانم که کاهش کمک ایالات متحده آمریکا تاثیر مستقیم بالای بخش‌ها و سکتور های کلیدی ما نخواهد داشت و تلاش خواهیم کرد هم با روش ریاضتی و هم با جستجوی منابع بدیل این خلا را پر بسازیم. برای ما حفظ جان ملت ، حفظ قمیت‌ها، ارایه و عرضه خدمات و فعال نگهداشتن دستگاه دولت و جمهوریت مهم و حیاتی است. درین بخش‌ها هیچ تاثیر در زندگی مردم رو نما نخواهد گردید».

عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: کمک‌های امریکا برای مردم افغانستان اهمیت خاص دارد

غنی افزود که آمریکا هنوز این مقدار کمکش را قطع نکرده: «چنانچه در اعلامیه ایالات متحده امریکا آمده است آنها هنوز این کمک‌ها را قطع نکرده بلکه مشروط ساخته‌اند. تلاش خواهیم ورزید از رای گفتگو مذاکره قناعت شان را فراهم سازیم.»

او از آمادگی آمریکا برای کمک به مهار ویروس کرونا در افغانستان استقبال کرد و افزود که بحث های سازنده‌ای در محور صلح و تقویت نیروهای دفاعی افغانستان در فضای مثبت با وزیر خارجه آن کشور صورت گرفته است.

غنی افزود: «مطمین باشید که تجربه حکومت‌های گروهی و سمتی در افغانستان ناکام است و ما دنبال تجربه های ناکام نیستیم.»

غنی تاکید کرد که مشورت نزدیک و دوام‌دار در خصوص صلح با آمریکا را ادامه می دهد و همچنان تلاش می کند از راه گفتگو قناعت آمریکا مبنی بر ادامه کمک‌هایش را حاصل کند.

این در حالی است که در پی سفر روز گذشته مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا به کابل و گفت‌وگوهای بی‌نتیجه او‌ با اشرف غنی و عبدالله درباره بن‌بست سیاسی در افغانستان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که یک میلیارد دالر کمک‌هایش به افغانستان را قطع می‌کند. 

آقای غنی در اخیر سخنان امروز، از طالبان خواست که آتش‌بس کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала