مرگ نخستین بیمار کرونایی در عربستان/ شهروند افغانستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مرگ نخستین بیمار کرونایی در عربستان/ شهروند افغانستان
مرگ نخستین بیمار کرونایی در عربستان/ شهروند افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی از مرگ نخستین بیمار در اثر ویروس کرونا خبر داد.
لغو اقامه نماز‌های جمعه و جماعت در عربستان سعودی  - اسپوتنیک افغانستان
لغو اقامه نماز‌های جمعه و جماعت در عربستان سعودی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، که نخستین مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و همچنین ۲۰۵ نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به نوشته الجزیره، وزارت بهداشت دولت سعودی همچنین اعلام کرد، که شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۶۷ مورد رسیده است. به ادعای این وزارتخانه فرد جان باخته از شهروندان افغانستان در عربستان بوده است.

همزمان سخنگوی وزارت کشور سعودی نیز در یک کنفرانس خبری ضمن بیان جزئیات اجرای قوانین منع آمد و شد، تهدید کرد که نهادهای امنیتی سعودی به شدت فضای مجازی را رصد کرده و مجازات سختی در انتظار کسانی که به گفته وی «اطلاعات گمراه کننده» منتشر می‌کنند؛ خواهد بود.

اعلام آمار رسمی و ادعایی مبتلایان به کرونا در حالی است، که «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی روز یکشنبه گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت، که دولت سعودی از دادن آمار واقعی مبتلایان به کرونا در این کشور خودداری می‌کند و هزاران نفر و چه بسا ده‌ها هزار نفر در عربستان سعودی به کرونا مبتلا شده‌اند.

او نوشت:- "در منطقه قطیف بیش از ۵۰۰۰ هزار مبتلا و در مکه بیش از ۹۰۰ مبتلا وجود دارد. این تعداد در ریاض بیشتر است اما آمار آن در دست نیست".

وزیر بهداشت مصر نیز روز گذشته (دوشنبه) در پاسخ به اینکه چرا تعداد مبتلایان به کرونا در مصر بیشتر می‌شود، گفت که روزانه ۱۵ نفر مبتلا به کرونا از عربستان وارد مصر می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала