هشدار سازمان جهانی بهداشت از تشدید ویروس همه گیر کرونا

© REUTERS / Denis Balibouseهشدار سازمان جهانی بهداشت از تشدید ویروس همه گیر کرونا
هشدار سازمان جهانی بهداشت از تشدید ویروس همه گیر کرونا     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت از تشدید سرعت گسترش همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک،، تدرس آدهانوم قبرسیوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که با گذشت 67 روز از آغاز شیوع این ویروس تعداد مبتلایان شناسایی شده به یکصدهزار نفر رسید اما دو برابر شدن این رقم فقط به یازده روز وقت نیاز داشت و تنها به چهار روز دیگر نیاز بود تا تعداد بیماران به سیصدهزار نفر برسد

بر اساس تازه‌ترین آمارها، تاکنون 16 هزار و 558 هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان باخته و حدود 381 هزار و 649 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که این میان از این جمع، بیش از 100 هزار تن بهبود یافته‌اند.

 

کرونا ویروس بازی‌های المپیک را یک سال به تعویق انداخت - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس بازی‌های المپیک را یک سال به تعویق انداخت

با این حال، تدرس آدهانوم قبرسیوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می گوید هنوز کند کردن روند گسترش ویروس کرونا امکان پذیر است.

آقای تدرس از کشورهای جهان خواسته است با جدیت به گسترش آزمایش از افراد مشکوک و رصد مبتلایان بپردازند.

  به گفته او در خانه ماندن مردم و فاصله گرفتن از دیگران راه مهمی برای کاهش از سرعت انتشار ویروس کروناست ولی این اقدام دفاعی کافی نیست.

به گفته تدرس آدهانوم قبرسیوس، سازمان بهداشت جهانی در حال همکاری با شرکای خود برای رفع کمبود وسایل حفاظتی مانند ماسک صورت و لباس های حفاظتی است.

در حالی که شمار قربانیان بیماری «کووید ۱۹» در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشور‌های مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала