کمک 15 میلیون دالری آمریکا به افغانستان برای مقابله با کرونا

© Photo / AgnosticPreachersKidکمک 15 میلیون دالری آمریکا به افغانستان برای مقابله با کرونا
کمک 15 میلیون دالری آمریکا به افغانستان برای مقابله با کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا تعهد نموده است که مبلغ 15 میلیون دالر برای مقابله با کرونا به افغانستان کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که روز گذشته از سوی دفتر رسانه‌ای این وزارت منتشر شد اعلام کرد که ایالات متحده مبلغ 15 میلیون دالر را به افغانستان برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص خواهد داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: "جهت نشان دادن تعهد راسخ آمریکا برای کمک به مردم افغانستان، ایالات متحده 15 میلیون دالر را برای مقابله با گسترش کرونا ویروس به افغانستان کمک می‌کند".

 وزارت امور خارجه آمریکا تأکید نموده است که واشنگتن علیرغم کاهش کمکهای مالی به افغانستان پس از مذاكرات بی‌نتیجه وزیر امور خارجه با رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله برای ایجاد یک دولت «فراگیر» در افغانستان اقدام به این کمک می‌كند.

در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است که واشنگتن از اینکه محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله به مایک پمپئو، اطلاع داده‌اند که حاضر به تشکیل یک دولت فراگیر که بتواند چالش‌های حکومت‌داری را حل، صلح و امنیت را تأمین کند، نمی‌باشند، ناامید شده است.

در بیانیه‌ی وزارت خارجه امریکا ضمن انتقاد از ادامه اختلاف‌ها میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله در مورد نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، این اختلاف‌ها را «تهدید علیه امنیت ملی امریکا» توصیف کرده است. این وزارت اعلام کرد که یک میلیارد دالر از کمک‌های خود را به افغانستان قطع می‌کند. واشنگتن بازنگری در مورد قطع کمک یک میلیارد دالری خود به افغانستان را به تشکیل یک «دولت فراگیر و مشارکت در روند صلح» مشروط کرده است.

گفتنی است که روز گذشته وزیر خارجه امریکا در یک سفر غیرمنتظره وارد کابل شد و پس از دیدارهای جداگانه با غنی و عبدالله، نشست مشترک میان آنان به شمول حامد کرزی را برگزار کرد که بر اساس گزارش‌ها، این نشست بدون نتیجه پایان یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала