تأکید سازمان ملل به "آتش‌بس جهانی" و "جنگ فراگیر" علیه کرونا

© AFP 2023 / Kena BetancurПортугальский политик Антониу Гутерриш
Португальский политик Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل در سخنانی گفت که تمامی جنگ‌ها در سراسر جهان باید متوقف شوند تا بتوان با ویروس کرونا مقابله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در نیویورک خواستار توقف فوری جنگ در سراسر جهان و تلاش برای ایجاد گذرگاه‌هایی جهت ارسال کمک‌های لازم به منظور مقابله با بیماری "COVID-19" شد.

وی در این باره گفت: جهان اکنون با دشمن مشترکی به نام کرونا مواجه است که اهمیتی به ملیت، قومیت، جناح یا هیچ اعتقاد و باوری نمی‌دهد و بی‌درنگ همه را هدف قرار می‌دهد.

 

Возвращение афганских беженцев из Ирана - اسپوتنیک افغانستان
تعهد سازمان ملل برای کمک به افغانستان در امر مبارزه با کرونا

وی در ادامه تصریح کرد: فراموش نکنیم که در کشورهای آسیب دیده از جنگ، سیستم‌های بهداشتی از بین رفته‌اند. تعداد پناهندگان و آوارگان چند برابر شده است، به همین جهت خشم ویروس کرونا حماقت این جنگ‌ها را نشان می‌دهد.

گوترش ادامه داد: به همین جهت خواستار آتش‌بس فوری در سراسر جهان هستم و زمان آن فرا رسیده تا به درگیری‌های مسلحانه پایان داد و با هم بر جنگ حقیقی در زندگی‌مان تمرکز کنیم.

دبیرکل سازمان ملل از طرف‌های درگیر خواست تا از انجام اقدامات خصمانه خودداری کرده و بی‌اعتمادی و دشمنی را کنار بگذارند.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه خاطرنشان کرد، سازمان ملل در حال حاضر به دو میلیارد دالر جهت کمک به کشورهای فقیر برای مقابله با کرونا ویروس و نیز بسته‌ ویژه برای حمایت از اقتصادهای کشورها نیاز دارد.

این در حالی است که ویروس کرونا با سرعت تمام در سراسر جهان در حال گسترش است و سازمان جهانی بهداشت از افزایش گسترش این ویروس ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس تازه ترین آمارها، تاکنون 16 هزار و 558 هزار نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان جان باخته و حدود 381 هزار و 649 نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که این میان 42 تن در افغانستان مبتلا شده‌اند. از این جمع، بیش از 100 هزار تن بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала