کروناویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟

CC BY 2.0 / NIAID-RML / کروناویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟
 کروناویروس چقدر روی سطوح زنده می‌ماند؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مطالعه جدید در مورد مدت زمان زنده ماندن کروناویروس روی سطوح و در هوا نشان می دهد که کروناویروس می تواند به مدت سه ساعت در ذرات معلق در هوا زندگی کند، اما محققان تأکید می‌کنند که این بدان معنی نیست که این ویروس از طریق هوا منتقل می‌شود.

یک مطالعه بزرگ که در مجله پزشکی  The New England منتشر شده است، گزارش داد که کرونا ویروس جدید، عامل بیماری COVID-19می تواند برای چند روز در برخی از سطوح زنده بماند و حتی در ذرات معلق، در هوا به مدت چند ساعت قابل تشخیص است.

این تحقیق مهم بینش ارزشمندی در مورد طول عمر این ویروس جدید در خارج از بدن انسان ارائه می دهد، با این حال برخی از کارشناسان معتقدند که یافته‌های این تحقیق به معنای این نیست که وقتی این ویروس می‌تواند چندین روز بر روی سطوح باقی بماند، به راحتی از طریق هوا قابل انتقال باشد.

نتیجه گیری های این مطالعه که به طور گسترده ای در رسانه ها بازتاب یافته است، نشان می دهد کرونا ویروس برای چند روز بر روی سطوح مختلف و چند ساعت در هوا زنده می ماند.

انتشار معلومات درباره منشأ مصنوعی ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
انتشار معلومات درباره منشأ مصنوعی ویروس کرونا

در بیانیه محققان آمده است: دانشمندان کشف کردند که این ویروس تا سه ساعت در ذرات معلق در هوا، حداکثر چهار ساعت روی مس، تا 24 ساعت روی مقوا و تا دو تا سه روز روی پلاستیک و فولاد ضد زنگ قابل تشخیص است.

این مطالعه در درجه اول میزان زوال و نابودی ویروس را در شرایط مختلف محیطی بررسی کرده است. این میزان به عنوان "نیمه عمر" شناخته شده است و مدت زمان لازم برای نابودی 50 درصد از ذرات ویروس را نشان می دهد. درک نیمه عمر ویروس برای ایجاد اقدامات مؤثر در بهداشت عمومی به ویژه در بیمارستان ها حیاتی است.

این مطالعه به عنوان نمونه با نگاهی به فولاد ضد زنگ یادآوری می کند نیمه عمر کرونا ویروس جدید در آن حدود 13 ساعت است. با این حال، ویروس تقریباً به مدت سه روز روی این سطح قابل تشخیص بود. 

اینکه یک سطح خاص چه مدت عفونی باقی می ماند بستگی به تعداد زیادی از عوامل محیطی دارد که به راحتی در یک مطالعه آزمایشگاهی قابل ارزیابی نیستند. به عنوان مثال، گرما و نور می توانند سرعت زوال ویروس را تسریع کنند.

 مس که یک ماده ضد میکروبی است، نیمه عمر ویروسی حدود سه ساعت و نیمی را نشان داد. همچنین نیمه عمر کرونا ویروس در کارتن هشت ساعت و روی پلاستیک 16 ساعت بود.

بنابراین اگرچه مطمئناً امکان انتقال ویروس از بسته های پستی وجود دارد، اما بسیار بعید است که ویروس بتواند مقدار زیادی در فرآیند تحویل بسته زنده بماند.

این مطالعه جدید مطمئناً بینش علمی ارزشمندی را در مورد چگونگی پایدار بودن کرونا ویروس جدید در تعدادی از سطوح مختلف ارائه می دهد.محققان می گویند: نتایج این مطالعه نشان می دهد که چرا تجزیه و تحلیل و بحث در مورد این ویروس مهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала