دانشمندان رابطه کروناویروس با فشار خون را شرح دادند

© AP Photo / Khalil Hamra دانشمندان رابطه کروناویروس با فشار خون را شرح دادند
  دانشمندان رابطه کروناویروس با فشار خون را شرح دادند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دریافتند که بیشتر بیماران مبتلا به کروناویروس، فشار خون بالا داشتند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان بررسی کردند که درگذشتگان مبتلا به کرونا از چه بیماری ها رنج می برند و در نتیچه دریافتند که بیشتر آنها فشار خون بالا داشتند.

طبق یک مطالعه که از سوی دانشمندان چینی انجام شده، 38 درصد از آلوده ها از فشار خون بالا رنج می برند.

 با این حال دانشمندان روسی تأکید کردند که فشارخون، مانند سایر بیماری های قلبی عروقی، از جمله ترس از کروناویروس، می تواند بیماری را تشدید کند.

 دکتران گزارش  داده اند که داروهای فشار خون بالا که فشار خون را تنظیم می کنند، می توانند موجب وخیم تر شدن بیماری گردد. این فرضیه به این دلیل است که پاتوژن کرونا از طریق همان آنزیم به سلولها می چسبد، که در طول درمان با این داروها کمیت آنها در سطح سلول ها افزایش می یابد.

محقق آزمایشگاه تجزیه و تحلیل شاخص های سلامت جمعیت و مراقبت های بهداشتی در انستیتوی فیزیک و فناوری مسکو توضیح داد که تاکنون این نظریه توسط شواهد بالینی اثبات نشده است.

طبق آخرین اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، تا به امروز حدود 400 هزار نفر در حال حاضر در جهان به این ویروس آلوده شده اند، که بیش از 14.5 هزار نفر تا اکنون جان باخته اند.

جلال آباد قرنطین می شود - اسپوتنیک افغانستان
جلال آباد قرنطین می شود

گفتنی است که نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала