آمادگی نمایندگان صنعت نفت آمریکا برای توافق با روسیه

© AP Photo / Matthew Brownآمادگی نمایندگان صنعت نفت آمریکا برای توافق با روسیه
آمادگی نمایندگان صنعت نفت آمریکا برای توافق با روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان صنعت نفت آمریکا تصمیم گرفته‌اند که نه تنها با اوپک، بلکه با روسیه نیز روی ثبات قیمت در بازار جهانی نفت به تفاهم برسند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Politico نمایندگان صنعت نفت تگزاس، مرکز تولید نفت شیل آمریکا ، برای بحث در مورد تثبیت بازار نه تنها با اوپک و رهبران عربستان سعودی، بلکه با روسیه نیز تشکیل جلسه دهند.

رایان سیتون، عضو کمیسیون تگزاس برای تنظیم بخش نفت و گاز  از تصمیم مقام های نفتی آمریکا برای توافق با روسیه خبر داد.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک مذاکراتی با رایان سیتون، یکی از سه کمیسر کمیسیون ناظر بر صنعت نفت و گاز تگزاس برگزار کرده است. سیتون گفت تگزاس پیشنهاد کاهش عرضه نفت را به عنوان یک ابزار چانه‌زنی در مذاکره بین آمریکا، عربستان و روسیه داده است.

پیش‌بینی بحران باورنکردنی برای عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
پیش‌بینی بحران "باورنکردنی" برای عربستان سعودی

به گفته سیتون، باركیندو به وی گفته است كه این سازمان قبل از نشست ماه جون، كه قرار است نمایندگان صنعت نفت از تگزاس نیز در آن اشتراک کنند، قادر به انجام هیچ اقدامی نخواهد بود.

سیتون گفت که آنها تلاش دارند راه‌های را برای خروج از این  بحران پیدا کنند که به رهبری آمریکا اجازه دهد تا پرمنفعت‌ترین تصمیم را بگیرد.

دولت ترامپ به دنبال راه‌های مختلفی برای ثبات بازارهای داخلی نفت است و این اقدام جزئی از سیاست خارجی آن در قبال همتایانش در عربستان سعودی، بزرگترین صادر کننده نفت دنیا صورت گرفته است.

 نفت خام بیش از نیمی از ارزش خود را از ماه جنوری از دست داده و حالا حدود 30 دالر در هر بشکه معامله می‌شود. تحلیلگران عقیده دارند این قیمت باعث کاهش شدید عرضه نفت آمریکا و ورشکستگی گروه شیل می شود و مشکلات وسیعی هم در اقتصاد تولیدکنندگان نفت اوپک به وجود می آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала