احتمال شیوع یک ویروس جدید با نام "هانتاویروس" در چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های خبری از مرگ یک مرد در چین از اثر ابتلا به یک ویروس جدید به نام « هانتاویروس» خبر داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه گلوبال تایمز چین امروز سه شنبه از فوت یک مرد چینی به دلیل ابتلا به نوعی ویروس به نام «هانتا» خبر داد. این موضوع باعث شده است عده ای نسبت به شیوع یک بیماری دیگر در این کشور اظهار نگرانی کنند.

این روزنامه نوشت: این فرد روز گذشته با یک موتر بس در حال بازگشت از محل کار خود واقع در "شاندوگ" بود که ناگهان فوت می کند، پزشکان با احتمال ابتلای وی به ویروس کرونا این مرد را آزمایش کردند اما متوجه شدند که به دلیل ابتلا به ویروسی به نام «هانتا» فوت شده است نه کرونا.

گزارش می افزاید: «تمام 32 سرنشین دیگر این اتوبوس که حامل کارگران استان شاندونگ بود از نظر ابتلا به ویروس کرونا و هانتا مورد آزمایش قرار گرفته اند».

با کنترل شیوع ویروس کرونا در سراسر چین کارخانه ها و شرکت های تجاری و تولیدی این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند و کارگران و کارکنان نیز در حال بازگشت به محل خود هستند.

 طبق بررسی‌ها، «هانتا» ویروسی است که عمدتا توسط جوندگان گسترش پیدا می‌کند و می‌تواند باعث بیماری‌های مختلفی در افراد شود.

این بیماری از طریق هوا قابل انتقال نیست و فقط در صورت تماس با ادرار، مدفوع و بزاق جوندگان گسترش پیدا می‌کند.

علائم اولیه ویروس «هانتا»  شامل خستگی، تب و درد عضلات به همراه سردرد، سرگیجه، لرز و مشکلات هاضمه است؛ و اگر درمان نشود منجر به تنگی نفس و یا حتی مرگ می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала