استقبال ترامپ از برنامه سعودی‌ها برای راندن روسیه از بازار نفت

© REUTERS / Jonathan Ernstاستقبال ترامپ از برنامه سعودی‌ها برای راندن روسیه از بازار نفت
استقبال ترامپ از برنامه سعودی‌ها برای راندن روسیه از بازار نفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برنامه های ریاض برای بیرون راندن روسیه از بازارهای نفت را تأیید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریهPolitico  با استناد از منابع آگاه نوشت: دونالد ترامپ رئيس جمهور ایالات متحده آمریکا  از طرح عربستان سعودی برای راندن روسیه از بازار جهانی نفت از طریق افزایش تولید آن؛ استقبال نموده است.

رئیس جمهور آمریکا در تاریخ نهم مارچ سال جاری در تماس تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی موضع‌گیری خود را دراین خصوص اعلام کرد.

به گفته یک مقام ارشد سابق کاخ سفید ، ترامپ برنامه های ریاض برای بازار نفت را تأیید کرد، اما در عین حال وی برای دفاع از تولید کنندگان آمریکایی نفت، خواسته است تا از کاهش شدید قیمت نفت جلوگیری شود.

آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان
نقشه جدید امریکا برای کنترول قیمت نفت با کمک عربستان سعودی افشا شد

با این حال ، منبع نامبرده به Politico خاطرنشان کرد که سقوط قیمت ها دو هفته پس از مکالمه ترامپ با بن سلمان به حدی شدید بود که کاخ سفید را در یک وضعیت ناخوشایند قرار داد.  این منبع گفت: "هیچ کس فکر نمی کرد که قیمت نفت تا این حد پایین شود".

این در حالی است که پیش ازاین  دن برویت وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد، اتحاد نفتی با عربستان سعودی یکی از ایده‌های متعددی است که از سوی سیاستگذاران آمریکایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته.

دن برویت در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی نوشته بود: مقامات وزارت انرژی آمریکا تلاش می کنند دولت ترامپ را متقاعد کنند به عربستان سعودی پیشنهاد کند اوپک را ترک کرده و با آمریکا برای تثبیت قیمت‌های نفت در بازار همکاری کند.

قیمتهای نفت در دو هفته گذشته که عربستان سعودی جنگ قیمت را آغاز کرد و ویروس کرونا باعث افت شدید تقاضا شد، نفت بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد. قیمت نفت آمریکا که هفته گذشته 29 درصد کاهش داشت، روز دوشنبه حدود 22 دالر در هر بشکه معامله شد که پایینترین قیمت از زمان تهاجم آمریکا به عراق در سال 1991 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала