جنگ نفتی آمریکا و عربستان علیه روسیه

© REUTERS / Jonathan Ernst جنگ نفتی آمریکا و عربستان سعودی علیه روسیه
 جنگ نفتی آمریکا و عربستان سعودی علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ از عربستان سعودی خواست كه تولید نفت را افزایش داده و روسیه را تحت فشار قرار دهد.

به گزازش اسپوتنیک به نقل از پلیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، از عربستان سعودی خواست كه تولید نفت را افزایش داده و روسیه را در بازار نفت تحت فشار قرار دهد.

منابع پلیتیکو که از اشخاص نزدیک به ترامپ است، از تماس تلفونی رئیس جمهور امریکا با سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی خبر داده است.

به گفته این منبع رهبر آمریكا برنامه هایی افزایش تولید نفت تصویب كرد، اما خواستار آن شد که کاهش قیمت نفت به تولیدكنندگان آمریكایی آسیب نرساند.

پیش از این دن بروت وزیر انرژی آمریكا گفته بود كه واشنگتن در حال بررسی احتمال ایجاد اتحاد با عربستان سعودی برای تنظیم قیمت نفت است.

به گفته وی، در فضای سیاسی بسیاری از ایده ها مورد بحث قرار می گیرد، پیشنهاد ایجاد اتحاد با عربستان سعودی یکی از آنهاست. با این حال، بروت نمی تواند بگوید که آیا این پیشنهاد به طور رسمی ارائه خواهد شد یا خیر.

بازار-سازی و سیاست دولت آینده ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
بازار-سازی و سیاست دولت آینده ترامپ

بروت توضیح داد كه این ایده در طول بحث های بین سازمانی مورد بحث قرار گرفته است، اما ایالات متحده تاكنون تصمیمی در این باره نگرفته است.

با این حال، قیمت نفت تقریباً از ابتدای ماه مارچ و در اثر کاهش تقاضای بازار به دلیل شیوع کرونا ویروس و همچنین فروپاشی معامله اوپک جمع وعده های عربستان سعودی مبنی بر افزایش قابل توجه تولید - تا 13 میلیون بشکه در روز - تقریباً تا نصف کاهش یافته ممکن است معاملات آتی نفت برنت در روز جمعه 27-30 دالر برای هر بشکه معامله شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала