طالبان تاریخ آغاز روند رهایی زندانیان را اعلام کرد

© AP Photo / Charles Dharapakطالبان تاریخ آغاز روند رهایی زندانیان را اعلام کرد
طالبان تاریخ آغاز روند رهایی زندانیان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگان طالبان در قطر میگویند که روند آزادی زندانیان طالبان از تاریخ ۳۱ مارچ مطابق با دوازدهم حمل سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صفحه توییتر نوشته است که میان تیم‌های تخنیکی دولت‌های افغانستان، امریکا و قطر و صلیب سرخ و گروه طالبان امروز (چهارشنبه، ۶ حوت) بحث مفصل در مورد رهایی زندانیان صورت گرفته است.

​ او اضافه کرده است که آنان در یک ویدیو کنفرانس چهارساعته فیصله کرده‌ اند تا روند رهایی زندانیان گروه طالبان از ۳۱ ماه مارچ مطابق با ۱۲ حمل سال جاری آغاز شود.
به گفته او، گروه طالبان یک هیئت تخنیکی را برای تصدیق زندانیانش که قرار است آزاد شوند، به زندان بگرام می‌فرستد.

این دومین گفتگوی مستقیم گروه طالبان با دولت افغانستان است. پیشتر سهیل شاهین گفته بود که در این کنفرانس در مورد زمینه‌سازی برای رهایی پنج‌هزار زندانی طالبان و زندانیان دولت افغانستان براساس توافق‌نامه‌ی صلح امریکا و این گروه، گفتگو می‌شود.
نخستین گفت‌وگوی مستقیم دولت افغانستان با طالبان در سوم حمل از طریق ویدیو کنفرانس انجام شده بود که در آن زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه‌ وزارت خارجه‌ امریکا برای صلح افغانستان و نماینده‌ دولت قطر نیز حضور داشتند. به گفته‌ی خلیلزاد، امریکا و قطر این کنفرانس ویدیویی را تسهیل کرده‌ بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала