جنگ نفتی؛ روسیه بهتر نسبت به سایر کشورها آماده بود

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر جنگ نفتی؛ روسیه بهتر نسبت به سایر کشورها آماده بود
جنگ نفتی؛ روسیه بهتر نسبت به سایر کشورها آماده بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت، در پیوند به شوک‌های اقتصادی در جنگ قیمت نفت آماده شده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مودیز، روسیه نسبت به بسیاری از کشورهای تولید کننده نفت، در پیوند به شوک‌های اقتصادی در جنگ قیمت نفت آماده شده بود.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که سود مسکو در این که نرخ ارز انعطاف پذیر و مقدار زیادی ارز خارجی در ذخایر دارد. طبق نتایج سال 2020 میلادی، کسری بودجه فدرال پس از مازاد در سال 2019 از 5.3 درصد از یک درصد تولید ناخالص داخلی فراتر نخواهد رفت.

اقتصاددانان مودیز، خاطر نشان کردند که ذخایر ارزی بانک روسیه به استثنای طلا، در پایان سال 2019 میلادی، 90 درصد کل بدهی ‌های خارجی را تحت پوشش قرار دادند. در مقایسه سال 2014 در جریان بحران قبلی که اقتصاد روسیه را تحت تاثیر قرار داد، ذخایر ارزی بانک روسیه فقط 55 درصد را تحت پوشش خود قرار دادند.

در همین حال، افت شدید قیمت نفت باعث ایجاد مشکلات جدی در بودجه تولید کنندگان نفت شامل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک می‌شود. انتظار می‌رود که اکثریت تولید کنندگان نفت گاز نتوانند به‌طور کامل کاهش درآمدهای حاصل از نفت را جبران کنند و در نتیجه بدهی دولت را افزایش دهند. بنابراین، بدهی مستقل عربستان سعودی می‌تواند تا 30 درصد از تولید ناخالص داخلی رشد کند.

قیمت نفت در سال 2020 در اثر کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا و خروج روسیه و عربستان سعودی از توافق اوپک پلاس  کاهش یافته و در برخی از انواع طلای سیاه به زیر 21 دالر برای هر بشکه رسید. چنین افت شدید قیمت نفت، یک شوک از جمله برای بودجه روسیه بود و باعث کاهش شدید درآمد های نفتی مسکو شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала