روسیه یک گام دیگر برای پرواز به کره ماه نزدیک‌تر شد

© Fotolia / Vadimsadovskiشرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه
شرکت ناسا در ماموریت های فضایی روسیه برای مطالعه کره ماه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روسیه موفق شدند یک سیستم جدید ناوبری "مسیریابی" را اختراع کنند که برای ماموریت آینده سفر به کره ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، انستیتوت تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه یک سیستم ناوبری "مسیریابی" نمونه اولیه برای فضاپیمای جدید سرنشین دار (آرل-عقاب) روسیه طراحی نموده اند.

انتولی پیترکوویچ، رئیس انستیتوت تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه ضمن تأیید این موضوع گفت "این دستگاه جدید هنگام پروازهای مستقل فضایی، هم به عنوان سیستم مسیریابی با دقت و هم به عنوان  نقشه ماه مورد استفاده قرار خواهد گرفت".

زمانیکه زمین را کاملاً تخریب کنیم، به کجا خواهیم رفت؟ - اسپوتنیک افغانستان
زمان فرود روسیه به روی کره ماه مشخص شد

این پروژه "لونا-26"  نام گذاری شده است و کارشناسان آژانس فضایی روسیه در نظر دارند در مرحله اول سفینه فضایی بدون سرنشین به کره ماه ارسال کنند.

 مدارگرد روسی "لونا-26"   که راه اندازی آن برای سال 2024 برنامه ریزی قبل از پرواز یک نقشه سه بعدی از ماه را فراهم می‌کند.

 دیمیتری راگوزین"، رئیس سازمان فضایی روسیه، روس کاسموس  اخیرا به خبرنگاران گفت پرتاب این سفینه برای سال 2023 به صورت پرواز آزمایشی بدون سرنشین و تنها در مدار زمین، بدون اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. این پرتاب از پایگاه فضایی واستوچنی انجام می‌شود.

به گفته راگوزین در سال 2024 "آرل" پروازی به همراه ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت داشت و بالاخره در سال 2025 ماموریت‌های سرنشین‌دار خود را آغاز می‌کند.

افزون بر ماموریت سفر به کره ماه، کارشناسان روسی اعلام کرده اند تا سال 2028 آژانس فضایی روس کاسموس، 4 پرتاب دیگر با هدف‌های مختلف به کره ماه خواهد داشت.

پایگاه فضایی وستوچنی در خاور دور کشور روسیه ساخته شده است. طبق اعلام کارشناسان روسی، این کشور در سال 2029 اولین ماموریت سفینه فضایی سرنشین دار به کره ماه را انجام خواهد داد.

پیشتر در سال 1976 روسیه در ماموریت Luna24 یک فضاپیما به کره ماه ارسال کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала