مجلس افغانستان: قطع کمک‌های آمریکا مغایر توافقنامه کابل- واشنگتن است

© Photo / ارگ مجلس افغانستان: قطع کمک‌های آمریکا مغایر توافقنامه کابل- واشنگتن است
 مجلس افغانستان: قطع کمک‌های آمریکا مغایر توافقنامه کابل- واشنگتن است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون امنیت داخلی پارلمان افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش یک میلیارد دالری کمک‌های آمریکا به افغانستان بر مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با ترورسیم تأثیر مستقیم خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، کمیسیون امنیت داخلی مجلس افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کاهش یک میلیارد دالری کمک‌های آمریکا به افغانستان بر مبارزه نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با ترورسیم تأثیر مستقیم خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است که واشنگتن براساس توافق استراتژیک و امنیتی با افغانستان ملزم به حمایت مالی از نیروهای افغان جهت تأمین امنیت و حفظ ثبات در این کشور است و بنابراین کاهش یا قطع کمک‌های مالی توسط آمریکا مغایر توافقنامه‌های دو کشور است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از سفر بی‌نتیجه‌ای که برای میانجیگری بین اشرف غنی و عبدالله، برای ایجاد یک دولت فراگیر داشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک‌های آمریکا به افغانستان در سال جاری میلادی یک میلیارد دالر کاهش خواهد یافت.

ویروس کرونا؛ مجلس نمایندگان در هفته یک نشست خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان
ویروس کرونا؛ مجلس نمایندگان در هفته یک نشست خواهد داشت

وی همچنین افزود که سال آینده میلادی نیز امکان کاهش یک میلیارد دیگر از کمک‌های مالی به افغانستان وجود دارد اما درصورت توافق غنی و عبدالله برای ایجاد یک دولت فراگیر کمک‌ها کاهش نخواهد یافت.

گفتنی است آمریکا سالانه حدود 4 میلیون دالر را در قالب کمک‌های مالی نظامی و نیز حدود 500 میلیون دالر را نیز صرف کمک‌های غیرنظامی می‌کند و حدود 75 درصد از هزینه‌های عمومی افغانستان نیز وابسته به کمک‌های مالی خارجی می‌باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала