کیت تست 5 دقیقه‌ای برای تشخیص کرونا ساخته شد

© REUTERS / Dado RuvicТест на коронавирус
Тест на коронавирус - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان سنگاپوری کیت های تست فوری برای تشخیص کرونا ویروس را ساخته اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل Straits Times آژانس علوم، فناوری و تحقیقات جهانی از ایجاد کیت های تست فوری Cepat برای تشخیص کرونا ویروس COVID-19 توسط دانشمندان سنگاپور خبر داد.

خاطرنشان می شود که با استفاده از کیت تست جدید، نتیجه را می توان در طی پنج دقیقه بدست آورد. به گفته رئیس آزمایشگاه، پیش بینی می شود مجوز برای تولید انبوه این کیت تست در طی یک ماه آینده فراهم شود. پس از آن، این تست ها به کلیه موسسات پزشکی کشور داده خواهد شد.

کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
احتمال شیوع یک ویروس جدید با نام "هانتاویروس" در چین

 متخصص توضیح داد که روش جدید این امکان را فراهم می‌سازد که بخش هایی از DNA را می‌توان بدون قرار گرفتن در معرض دما کپی نمود.

براساس آخرین آمار، مبتلایان کرونا ویروس جدید COVID-19  در جهان از 423 هزار و 297 نفر فراتر رفته 18 هزار و 800 نفر تا کنون وفات نموده و بیش بیش از 143 نفر نیز درمان شده‌اند.

شیوع بیماری COVID-19 ناشی از نوع جدیدی از کرونا ویروس اولین بار در اواخر دسامبر سال 2019 در ووهان چین گزارش شد.

 در حالی که شمار قربانیان بیماری « COVID-19 » در اروپا، کانون جدید شیوع ویروس کرونا همچنان رو به افزایش است کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای غربالگری، کیت‌های لازم برای تست‌های تشخیص و نیز مراقبت‌های ویژه از مبتلایان به این بیماری در کشور‌های مختلف جهان بر شدت نگرانی‌ها افزوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала