تانکT-95 روسیه "کابوس" برای ناتو

© Sputnik / Grigoriy Sysoyev /  مراجعه به بانک تصاویر تانکT-95 روسیه "کابوس" برای ناتو
  تانکT-95  روسیه کابوس برای ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی تانک T-95 روسیه را "کابوسی" برای نیرو های ناتو دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی The National Interest در گزارشی نوشت: تانک اصلی T-95 روسیه ، که کار های طراحی و ساخت  آن در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد  "رویای تانکیست ها" بود که در صورت به‌کار گیری آن در ارتش، به یک "کابوس"  برای ناتو مبدل می‌شد.

نشریه این تانک روسیه را به عنوان یک ماشین جنگی دارای قدرت بلند شلیک، زره خوب و آتش دقیق توصیف نموده است.

سلاح جدید روسیه کابوس امریکا و ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
سلاح جدید روسیه کابوس امریکا و ناتو

به گفته نویسنده مقاله، این تانک روسی مجهز به اسلحه 152 میلی متری است که در مقایسه با انواع مشابه تانک ها از جمله تانک های شرکای غربی ناتو که مجهز با اسلحه 120 میلی متری می‌باشند، به مراتب بهتر است.

از فیض اسلحه 152 میلی‌متری، دامنه شلیک تانک T-95 بیشتر بوده و به طور بالقوه می تواند از از گلوله های توپخانه معمولی استفاده کند. به گفته نویسنده ، قرار بود در این تانک، نسخه اولیه موتور دیزلی نصب شود. این موتور ها اکنون در تانک های T-14 آرماتا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 نشریه در ادامه می‌نویسد: اگرچه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد زره این وسیله نقلیه جنگی در دست نیست ، اما به احتمال زیاد T-95 مجهز به سیستم دفاعی فعال و همچنین مجموعه ای از سیستم های حفاظتی دینامیک خواهد بود.

به گفته نویسنده این مقاله، علی رغم این که تانک به گونه یک پروژه باقی ماند، اما برخی از ویژگی های طراحی آن از جمله یک موتور قدرتمند و یک برج با زاویه های ارتفاع بالا، در نهایت هنگام ساخت تانک T-14 آرماتا مورد توجه قرار گرفتند. وی در پایان می‌افزاید: "اگر تانک T-95 به تولید انبوه می رفت به یک دشمن نیرومند برای ناتو مبدل می‌شد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала