هدایات رئيس جمهور غنی به والیان ولایات که در معرض خطر کرونا قرار دارند

© Photo / ارگمحمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان
محمد اشرف غنی، رئيس جمهوری اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز با والیان ولایات هرات، نیمروز، فراه، غور، بادغیس و هلمند که هم مرز با کشور ایران می باشند و بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند، از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمود.‌

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه نشرشده توسط ارگ ریاست جمهوری، ابتدا والیان ولایات متذکره، از تدابیر و اقدامات شان در رابطه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به رئیس‌جمهور گزارش ارائه کردند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش والیان مذکور، به وزارت مالیه و ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری حسب ذیل، هدایت فوری صادر کرد:

اشرف غنی  - اسپوتنیک افغانستان
دستور رئیس جمهور غنی برای جلوگیری از شیوع کرونا در صفوف پولیس

۱. برعلاوۀ ۴۰۰ میلیون افغانی که به ولایت هرات تخصیص داده شده بود، به هر یک ولایت های فراه، غور و بادغیس مبلغ ۲۰ میلیون افغانی و به هر یک ولایات نیمروز و هلمند که هم زیر تهدید شیوع ویروس کرونا قرار دارند و هم حوادث طبیعی آنان را تهدید می کند، مبلغ ۵۰ میلیون افغانی از مرکز فرستاده شود.

۲. ولایت هرات اقداماتی را که مبنی بر قیود روزگردی در آن ولایت انجام داده است، شدیدتر سازد و سایر ولایات کشور نیز مودل ولایت هرات را تعقیب نمایند.

همچنان رئیس جمهور کشور به مشاور امنیت ملی هدایت داد که امنیت شاهراه های تورغندی- هرات و اسلام قلعه – هرات را جداً تامین نماید.

رئیس جمهور غنی گفت که والیان تمام ولایات در قسمت ذخایر استراتیژیک مواد غذایی و کنترول قیمت ها اقدام نمایند و در صورت ضرورت، خواهان همکاری از سکتور خصوصی شوند.

به همین ترتیب رئیس جمهور تصریح کرد که در تمام ولایات مراکز تجرید یا (مراکز برای مراقبت و تداوی بیماران مصاب به ویروس کرونا)، افزایش یابد.

رئیس جمهور غنی در اخیر سخنانش گفت: برای کارمندان خدمات صحی به شمول داکتران و نرس ها که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند و به اساس طرزالعملی که از سوی کابینه تصویب شده است، امتیازات فوق‌العاده در نظر گرفته شده و این طرزالعمل امروز به والیان ولایات کشور بخاطر تطبیق فرستاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала