سگرت کشیدن تشدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد

© Depositphotos.com / REDPIXELسگرت کشیدن تشدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد
سگرت کشیدن تشدید بیماری کرونا را افزایش می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه مکسیکو می‌گوید که سگرت کشیدن باعث می‌شود به محض آلوده شدن فرد سگرتی به ویروس کووید-19 خطر این که شدیداً بیمار شوند را افزایش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتران مکسیکویی می‌گویند که شواهد فزاینده‌ای وجود دارد سگرت کشیدن سنتی یا الکترونیکی باعث تشدید بیماری کرونا می‌شوند.

استفاده از خون بیماران بهبودیافته کرونا جهت مداوای بیماران جدید در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
استفاده از خون بیماران بهبودیافته کرونا جهت مداوای بیماران جدید در امریکا

هوگو لوپز گاتل معاون وزیر صحت عامه مکسیکو در توییتر اش نگاشته است: شواهد در حال رشد نه تنها در مکسیکو، بلکه در سراسر جهان نیز وجود دارد که سگرت کشیدن اعم از سنتی یا الکترونیکی تشدید بیماری کرونا در بدون درنظر گرفتن بیماری مزمن تنفسی، انسدادی را در فرد سگرتی افزایش می‌دهد.

آمارهای وزارت صحت عامه مکسیکو نشان می‌دهند که 70 مورد جدید در کشور شناسایی شده است با این آمار تعداد کل مبتلایان به 475 نفر می‌رسد. ششمین بیمار سالخورده بر اثر ویروس کرونا جان باخت. داکتران یک هزار و 656 مورد مشکوک را مورد مطالعه قرار داده اند و 2 هزار و 445 تست منفی انجام داده اند. کمتر از 10 درصد بیماران در شفاخانه‌های بستری هستند و وضعیت اکثریت آنها خوب گزارش داده شده است.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ سال روان اعلام کرد که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 414 هزار نفر در سراسر جهان در حال حاضر به این بیماری مبتلا شده اند و همچنان کرونا جان بیش از 18 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала