امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد

© Sputnik / Ilya Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد
امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت چین به پنهان‌کاری در مورد شیوع ویروس کرونا در آن کشور، از سوی سفیر امریکا در بریتانیا متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک، وودی جان‌سن، سفیر امریکا در بریتانیا، گفته است که سکوت پکن سبب شده است که جهان به یک تهدید سخت روبرو شود.
جان‌سن، گفت: "در اوایل از شیوع این ویروس چین سخن نگفت، سپس مقامات چین "اطلاعات مهم را به طور انتخابی به اشتراک گذاشتند" و با نمایندگان سازمان های بین المللی بهداشت که "کمک ارائه می دادند، درخواست دسترسی کردند و اطلاعات بیشتری را خواستار شدند."
وی گفت: "اگر چین در زمان مناسب عمل صحیح انجام می داد، حتی بیشتر شهروندان خود و سایر جهان احتمالاً می توانستند از جدی ترین عواقب این بیماری جلوگیری کنند. در عوض، چین کشورهای دیگر را به دلیل انتشار ویروس در این کشور مقصر دانست."
سفیر امریکا می‌گوید، اکنون باید روی چگونگی گذر از این وضعیت تمرکز کنیم. وی گفت: "ما باید تلاش های خود را برای همکاری و تبادل سریع و شفاف اطلاعات در مورد این بیماری مضاعف کنیم.
این درحالیست که چندی پیش ژائو لیزیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرده بود که امکان دارد ویروس کرونا در چین توسط نظامیان امریکا آورده شده باشد. وی در توییتر خود نوشت: "صادق باشید، اطلاعات خود را منتشر کنید، ایالات متحده باید برای ما توضیح دهد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала