آزمایش های کرونا ویروس روسیه به بسیاری از کشورها کمک خواهد کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آزمایش های کرونا ویروس روسیه به بسیاری از کشورها کمک خواهد کرد
آزمایش  های کرونا ویروس روسیه به بسیاری از کشورها کمک خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
كيريل دميتريف، رئيس صندوق سرمايه گذاري های مستقيم روسيه، معتقد است که در مبارزه با کرونا ویروس، نه تنها اختراع واكسین، بلكه كار توضيحي، پيشگيري و همچنين تجربه ساير كشورها نيز كمك خواهد كرد.

صندوق سرمايه گذاري های مستقيم روسيه (RDIF) با شرکای داخلی و خارجی قبلاً در ایجاد سیستم های آزمایش COVID-19 سرمایه گذاری کرده که استفاده در کلینیک های روسی از آن آغاز شده و به خارج از کشور تحویل داده می شود.

صربستان در مبارزه با ویروس کرونا از روسیه درخواست کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
صربستان در مبارزه با ویروس کرونا از روسیه درخواست کمک کرد

او در مصاحبه با خبرگزاری ریا نووستی، گفت: چرا اکنون لازم است كه جیوپولیتیك را نادیده بگیریم، زمانی که می توان آزمایشی برای كرونا ویروس را در خانه با تیلفون هوشمند انجام داد و چگونه جهان پس از پاندیمی تغییر خواهد كرد. مصاحبه را ویرانیکا بوکلی و دیلیاره سولنتسیوا انجام داده است.

-صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) با شرکای مختلف در سراسر جهان همکاری می کند. چطور امروز از این تجربه در شرایط دشوار مبارزه با کرونا ویروس جدید استفاده می کنید؟

ما با صندوق های پیشرو، سرمایه گذاران، شرکت هایی از 17 کشور جهان کار می کنیم - این نقش اساسی را در این حقیقت بازی کرد که ما یکی از اولین کسانی بودیم که اطلاعات مهمی درمورد آنچه که با اپیدمی کروناویروس در چین اتفاق می افتد، دریافت کردیم. ما اولین اولتر از همه تست های چینی BGI را به روسیه آوردیم و آنها را به Rospotrebnadzor ، FMBA  سپردیم. به طوری که همکاران ما بتوانند آزمایشاتی را که در روسیه ایجاد می شوند، با آنچه چین انجام می دهد مقایسه کنند.

من مطمئن هستم که تجربه بین المللی برای تجزیه و تحلیل مساله بسیار مهم است. ما همچنین خوشحالیم که ما به همراه  آژانس بین المللی «روسیه امروز» (MIA) با نقش عمده دیمیتری کیسلیوف، کتابهایی در مورد بهترین شیوه های بیمارستان چینی برای مقابله با کرونا ویروس منتشر کرده ایم.

البته برای حل مشکل کرونا ویروس، همه کشورها نیاز به همکاری مشترک دارند. نمونه ما از آزمایش روسیه و جاپان در حال حاضر نمونه ای از چنین تعامل را نشان می دهد، ما به طور جدی با چین و حتی با ایالات متحده همکاری می کنیم. زمان آن فرا رسیده که اختلافات جیوپولیتیکی از جمله با اروپا و امریکا را کنار بگذاریم و به مبارزه با ویروس بپیوندیم.

شفاخانه نیویارک امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تعداد مریضان کرونا ویروس در امریکا به 75000 نفر رسید

-درهفته گذشته،RDIF  از ایجاد نوع جدیدی از  کرونا ویروس به همراه Mirai Genomics  جاپانی خبر داد. این سیستم قبلاً در روسیه تائید شده، چه زمانی می تواند اولین آزمون را پشت سر بگذارد؟

در هفته گذشته، این سیستم تائید Roszdravnadzor را دریافت کرد، تصویب شده است و در حال حاضر به طور فعال در کلینیک "مادر و کودک" ، "Archimedes" ، شبکه ای از آزمایشگاه های KDL استفاده می شود. همچنین توسط شرکت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد، بطور مثال، دیروز «فوساگرو» خواست از آن در تست افرادی که با یکی از بیماران مبتلا به کرونایروس در کیروفسک در تماس بودند، استفاده کند.

آزمون ما قبلاً در اتریش گواهینامه را پشت سر گذاشته است ؛ ما برای اجازه استفاده از آن در ایالات متحده درخواست کرده ایم. ما معتقدیم که فناوری های ما توسط کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

-چقدر سریع می توانید نتایج آزمون را بدست آورید؟

اکنون بر اساس فناوری ما سه محصول وجود دارد. یکی راه حل برای آزمایشگاههای موجود که آزمایش PCR دارند. آنها می توانند از تست ما استفاده کنند، پس از آن نه 2 ساعت بلکه 30 دقیقه طول خواهد کشید. مورد دوم دستگاه همراه است که قابل حمل است - در شرکتها، فرودگاه ها استفاده می شود و در آنجا آزمایش ها را انجام می دهد. دستگاه به شما امکان آزمایش 20 نفر را به مدت یک ساعت می دهد.

پوتین زمان ختم ویروس کرونا در روسیه را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین زمان ختم ویروس کرونا در روسیه را اعلام کرد

راه حل سوم دستگاهی است که خواهیم داشت، این یک سیستم تست اتوماتیک است. او اجازه خواهد داد تا بیش از پنج هزار تست در روز انجام دهد. چنین دستگاهی طی چهار هفته تحویل داده خواهد شد. او در روسیه بوجود خواهد آمد، ما آن را به بازارهای بین المللی عرضه خواهیم کرد.

-آیا میزان سرمایه گذاری هایی که RDIF برای مقابله با کرونا ویروس سرمایه گذاری کرده در نظر گرفته اید؟ آیا همه سرمایه گذاری ها قابل بازپرداخت هستند یا سرمایه گذاری بدون هزینه فرض می شود؟

بدون هیچ هزینه ای، ما از انتشار کتاب حمایت مالی کردیم. ما احساس مسوولیت اجتماعی بزرگی می کنیم، بسیاری از شرکتهای ما اقداماتی را انجام می دهند که در مبارزه با کرونا ویروس کمک می کند - در اینجا تمرکز بر بازده مالی مطرح نیست بلکه مسوولیت اجتماعی مطرح است.

-هفته آینده در روسیه غیر کاری اعلام شده، مقامات قبلاً مجموعه کاملی از اقدامات را برای مبارزه با COVID-19 اتخاذ کرده اند. به نظر شما، آیا اقداماتی که امروز حکومت انجام می دهد کافی است؟ آیا دستور العمل خود را دارید؟

حکومت روسیه و تیم شهرداری مسکو روز و شب کار می کنند، آنها بهترین شیوه های جهان را مورد مطالعه قرار دادند. تجربه موفقیت آمیز در سنگاپور، هانگ کانگ، کوریا وجود دارد و متاسفانه در ایتالیا و اسپانیا تجربیات ناموفق وجود دارد. البته ما در حال اتخاذ اقدامات درست و فعال برای کاهش سرعت سرایت ویروس هستیم. البته این یکی از عناصر اصلی آزمایش است. همچنین این یک اندازه فاصله گرفتن اجتماعی است.

من مطمئن هستم که اقدامات صحیح برای کمک به پیشبرد اقتصاد انجام می شود. ما معتقدیم که روسیه قادر خواهد بود، این آزمایش را بهتر از بسیاری از کشورها دیگر بگذراند.

-به نظر شما بعد از ان که بر کرونا ویروس پیروز شویم، جهان چگونه خواهد بود؟ چه چیزی در آن تغییر خواهد کرد؟ این ویروس انگیزه قدرتمندی در استفاده از خدمات از راه دور و الکترونیکی در چین داشته است. آیا این بیماری می تواند به توسعه و پیاده سازی فن آوری های دیجیتال در کشورهای دیگر تبدیل شود؟

شکی نیست که کرونا ویروس شکست خواهد خورد و روسیه یکی از نقش های اصلی را در این امر ایفا خواهد کرد. روسیه یکی از بهترین شیوه های ساخت واکسین در جهان دارد. همانطور که می دانیم، برای حدود 80% از افراد، ویروس خطرناک نیست.

مطمئناً فناوری های جدیدی توسعه وتحقق خواهند یافت. اینها فناوریهای آزمایش، فناوریهای جدید آموزش آنلاین، جلسات هستند. ما شاهد رشد قابل توجهی در شرکتهای فناوری هستیم. به طور خاص،Doctis  یک شرکت بسیار فعال است. ما تصمیم گرفتیم که به جای پرداخت سود سهام به سهامداران، همه سود سهام برای رشد بیشتر این بستر آنلاین استفاده کنیم.

ولی من فکر نمی کنم که جهان برای همیشه تغییر کند. ما این آزمون را می گذرانیم و از آن درس های عبرت مناسب خواهیم گرفت. جهان مطمئناً در آینده برای آزمایشات مشابه آماده تر خواهد بود.

-چین در حال حاضر شروع به بهبودی از کرونا ویروس نموده، کارخانه ها در حال گشایش هستند، اقتصاد احیا میشود ...

به لطف اقدامات بسیار سخت گیرانه قرنطین، شیوع عفونت در چین توانست به شدت کند شود و از اوج قدرتمند شیوع ویروس جلوگیری شد. این امر به مقابله با کلینیک های پیکن و سایر شهرها امکان پذیر است. اما اکنون می بینیم که ، احتمالاً موج دوم عفونت آغاز شده است، دقیقاً به اثر آن دسته از بیمارانی که از کشورهای دیگر برمی گردند. بنابراین، اوضاع در چین بطور قطعی در حال بهبود است، اما ما باید به پیشرفت وقایع نگاه کنیم.

-آیا RDIF علاقه ای به بازار حفظ معلومات دارد؟ آیا توافقی در این باره وجود دارد؟

ما هنوز به خدمات مختلف ابری علاقه مندیم که برای همکاری با شرکتهای مختلف باز هستند. در آینده نزدیک مشارکت در زمینه خدمات ابری را اعلام خواهیم کرد.

-تماس با عربستان سعودی در چه سطحی انجام می شود؟ در سطح RDIF ، در سطح دولت روسیه؟

ما مخاطبین را ادامه می دهیم ، ما بر روی همه پروژه ها کار می کنیم و امیدواریم که در برخی از مرحله سازش حاصل شود. ما با همکاران سعودی ما توافق کردیم که پروژه های سرمایه گذاری صرف نظر از وضعیت انرژی در حال انجام هستند.

شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد - اسپوتنیک افغانستان
شفاخانه‌یی در لندن پر از جوانان مبتلا به کرونا ویروس شد

-در حال حاضر تا چه حد به مدل های RDIF  تقاضا وجود دارد، شما چشم انداز صندوق را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما به تیم خود افتخار می کنیم، تشخیص هایی که در اختیار داریم و به ما این امکان را می دهد تا به سرعت سرمایه گذاری های کلیدی لازم برای کشور را انجام دهیم. امروز ما آماده پاسخگویی به چالش هایی مانند کرونا ویروس هستیم. و ما در مهمترین صنایع برای کشور چه در زمان عادی و چه در هنگام حالات اضطراری سرمایه گذاری می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала