آزمایش 4 دارو برای معالجه COVID-19 بزودی در ناروی و اسپانیا آغاز می شود

© REUTERS / Denis Balibouse آزمایش 4 دارو برای معالجه COVID-19 بزودی در ناروی و اسپانیا آغاز می شود
 آزمایش 4 دارو برای معالجه COVID-19 بزودی در ناروی و اسپانیا آغاز می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که آزمایش 4 دارو برای درمان COVID-19 بر روی بیماران به زودی در ناروی و اسپانیا آغاز می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، در جلسه توجیهی در ژنو گفت: آزمایشات چهار داروی برای درمان کروناویروس برای داوطلبان به زودی در ناروی و اسپانیا به عنوان بخشی از برنامه این سازمان آغاز خواهد شد تاتوانسته باشد موثرترین درمان این ویروس را مشخص کند.

وی گفت: "امروز خوشحالم كه اعلام كنیم، در ناروی و اسپانیا، اولین بیماران در برنامه "آزمون همبستگی" ثبت نام می كنند كه كارآیی چهار داروی مختلف با ترکیب داروهای ضد COVID-19 را در خصوص ایمنی بودن آنها مقایسه خواهند کرد".   

به گفته وی، این آزمایشات پس از به دست آمدن شواهد قوی درباره کار این داروها کمک خاص خواهد کرد.

برنامه «آزمایش همبستگی» توسط سازمان بهداشت جهانی در 18 مارچ به منظور تبادل اطلاعات در مورد انواع مختلف درمان COVID-19 در جهان آغاز شد.

این آزمایشات شامل داروهای مختلف در برابر ویروس و شناسایی ان است تا مؤثرترین آنها شناسایی شود.

فیروزالدین فیروز: ویروس کرونا نه دوا دارد نه واکسین - اسپوتنیک افغانستان
فیروز الدین فیروز: ویروس کرونا دوا و واکسین ندارد

شایان ذکر است که در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала