سناتور امریکایی؛ رهبران افغانستان پول را به کارهای نادرست استفاده می کنند

© AP Photo / Susan Walshسناتور امریکایی؛ رهبران افغانستان پول را به کارهای نادرست استفاده می کنند
سناتور امریکایی؛ رهبران افغانستان پول را به کارهای نادرست استفاده می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور لیندسی به تازه گی گفته است که از تصمیم تازه امریکا برای کاهش یک میلیارد دالر از کمک های سالانه اش به افغانستان حمایت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، آقای گرام در یک خبرنامه که به تاریخ (5، حمل) به نشر رسیده است، گفت: "من از تصمیم وزیر خارجه پومپئو برای کاهش یک میلیارد دالر از کمک های امریکا برای افغانستان کاملاً پشتیبانی می کنم".

این تصمیم امریکا پس از آن اعلام شد که رهبران افغانستان نتوانستند برای بن بست سیاسی در کشور راه حل پیدا کنند.

او افزود: "اگر دو نامزد مهم برای ریاست جمهوری نمی توانند برای تشکیل یک حکومت فعال یکجا باهم کار کنند، تمام کمک های آینده باید بازنگری شوند زیرا شما پول خوب را برای (کار) نادرست مصرف می کنید".

قطع  کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
قطع کمک‌های یک میلیارد دالری آمریکا به افغانستان

این ستانور امریکایی گفت که در نبود تشکیل یک حکومت فعال، افغانستان به یک هدف ناامید کننده مبدل می شود.

او اظهار داشت: "این یک نتیجه وحشتناک برای مردم افغانستان، ایالات متحده و منطقه است. یگانه راه پیشگیری از آن این است که دو نامزد اختلافات شان را به زودی کنار بگذارند".

رئیس جمهور غنی گفته است که این تصمیم امریک برای کاهش کمک های تاثیر مستقیم بر بخش های کلیدی نخواد داشت، اما داکتر عبدالله عبدالله قطع کمک های یک میلیارد دالری امریکا را به سود مردم افغانستان نمی داند.

آقای گرام همچنان گفته است: "من قویترین پشتیبان حضور دوامدار ما در افغانستان بوده ام زیرا من به این باورم که این برای امنیت ملی امریکا حیاتی است. اما، افغانستان به سوی ناامیدی روان خواهد شد اگر به یک توافق سیاسی به زودی به دست نیاید. و این همان روزی است که به باور من با تأسف ما به آن نقطه رسیده ایم".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала