بقای کرونا در بدن چند روز است

© REUTERS / Susana Veraبقای کرونا در بدن چند روز است
بقای کرونا در بدن چند روز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از دانشمندان در طی یک مطالعه، مدت زمان بقای ویروس کرونا در بدن انسان را مشخص نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ATSJournals یک تیم بین المللی از دانشمندان در مرکز پزشکی پکن تحقیقاتی را انجام داده و زمان باقی ماندن ویروس کرونا در بدن را تعیین کردند.

 براساس نتایج این مطالعه، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که در نیمی از بیماران ویروس کرونا عامل بیماری COVID-19 ، حتی پس از ناپدید شدن همه علائم، از یک تا هشت روز در بدن باقی می ماند. در همین راستا ، دانشمندان تمدید دوره قرنطینه کسانی را که از عفونت کرونا ویروس بهبود یافته اند ، یک تا دو هفته ضروری می دانند.

کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
رکورد جدید کرونا در جهان/ آمار مبتلایان از مرز 600 هزار نفر گذشت

 متخصصان داده های پزشکی 16 بیمار را که  که سنمیانگین حدود 35 و نیم سال بود و از 28 جنوری تا 9 فبروری 2020 تحت معالجه قرار داشتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. همه آنها بهبود یافته و تست های شان منفی بود. در ابتدا ، تست ویروسی آنها با دو آزمایش متوالی و استفاده از روش واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) تأیید شد.

 یکی ازدانشمندان شرکت کننده در این تحقیق گفت: " این بیماری در درجات مختلف وخامت رخ داده است. دوره نهفتگی به طور متوسط پنج روز طول می کشد، همه بیماران تب، سرفه، گلو درد و تنگی نفس داشتند.

  بر اساس آخرین داده ها تا کنون 600 هزار و 863 مورد ابتلا به بیماری  COVID-19 در سراسر جهان ثبت شده است. آمریکا همین اکنون با 104 هزار 300 مورد در صدر کشور‌ های جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

ایتالیا با 86 هزار و 500 مورد در جایگاه دوم و چین با 81 هزار و 400 مورد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرعت انتشار نوع جدید ویروس کرونا که آن را با COVID-19 می‌شناسند به صورت تصاعدی در حال افزایش است و با آنکه بیش از دو ماه طول کشیده بود که تعداد مبتلایان به آن به صد هزار نفر برسد در کمی بیش از دو روز بیش از 100 هزار نفر مبتلای جدید دیگر به آن اضافه شد و تعداد مبتلایان در سراسر جهان تا لحظه نگارش این خبر به بیش از 600 هزار نفر رسید.

این ویروس که قدرت انتشار و سرایت بسیار بالایی دارد تاکنون در سراسر جهان بیش از 27 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، اروپا و آمریکا در حال حاضر کانون اصلی شیوع COVID-19 هستند هرچند برخی از مقام‌های اروپایی مدعی شده‌اند همه‌گیری کرونا در این قاره از نقطه اوج خود گذشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала