رسانه‌ها راز آماده‌ترین کشور برای مقابله با کرونا را فاش کردند

© Sputnik / Burcu Okutan /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه‌ها راز آماده‌ترین کشور برای مقابله با کرونا را فاش کردند
رسانه‌ها راز آماده‌ترین کشور برای مقابله با کرونا را فاش کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها راز کشور را که بیشترین آمادگی برای مقابله با بیماری‌های فراگیر دارد، فاش کردند.

به گزارش اسپوتنیک، احمد فوزی سلیم، خبرنگار نشریه نون پوست مصر معتقد است که نیجریا آماده ترنی کشور برای مقابله با بیماری‌ همه‌گیر به سطح جهان کووید-19 است.

نویسنده این نشریه خاطر نشان می‌کند که این کشور از قبل تجربه موفقی در زمینه مبارزه با بیماری‌های عفونی دارد. در سال 2014 میلادی که بیماری همه‌گیر ابولا شعله‌ور بود، مردی آلوده از لیبریا به نیجریا آمد. در جریان چند هفته، وی تقریباً 20 نفر را در دو شهر آلوده کرد که از آن جمله 8 نفر به اثر این بیماری جان های خود را از دست دادند.

ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
ساخت دارو برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه

سپس مقامات محلی این وضع را جدی گرفتند و به لطف اقدامات سریع و خشن موفق به حل معضل شدند؛ به گفته این خبرنگار، آنها توانستند زنجیره تماس افراد آلوده را که تعداد آنها تقریباً به 900 نفر رسیده بود، ردیابی کنند. حاملان بالقوه این عفونت را بین 18 گروه از داکتران و داوطلبان تقسیم کردند و این افراد با ردیابی حرکات حاملان بالقوه ویروس، تمام اشیائی را که حاملان با آنها ارتباط برقرار کرده بودند ضد عفونی کردند.

خبرنگار مصری گفت: دولت نیجریا توانست بودجه، پروسنلی و دوا کافی را برای جلوگیری از بیماری همه‌گیری در مراحل اولیه خود جمع کند. چنین تجربۀ به کشور اجازه می‌دهند تا با موفقیت در برابر کووید-19 واکنش نشان دهد.

این مقاله همچنان خاطرنشان می‌کند که به گفته برخی کارشناسان، آب و هوای گرم به کشورهای آفریقایی کمک می‌کند تا با این ویروس مبارزه کنند.

در حال حاضر از مجموع تقریباً از بین 54 کشور آفریقایی حدود یک هزار مورد عفونت جدید به ویروس کرونا شناسایی شده است. طبق آمار سازمان جهانی صحت 65 هزار نفر در نیجریا به این بیماری مبتلا شده اند و یکی نفر هم جان باخته است.

بیش از 510 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند، کووید-19 جان بیش از 23 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала