رکورد جدید کرونا در جهان/ آمار مبتلایان از مرز 600 هزار نفر گذشت

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از مرز 600 هزار نفر فراتر رفت و به بیش از 601 هزار نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس داده های سایت Worldometers  و دانشگاه جان هاپکینز، شمار مبتلایان به کرونا ویروس SARS-CoV-2  در سراسر جهان از 600 هزار نفر فراتر رفته است.  

  بر اساس آخرین داده ها تا کنون 600 هزار و 863 مورد ابتلا به بیماری  COVID-19 در سراسر جهان ثبت شده است. آمریکا همین اکنون با 104 هزار 300 مورد در صدر کشور‌ های جهان از لحاظ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

Трамп  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ برای مقابله با کرونا گارد ملی را وارد عمل کرد

ایتالیا با 86 هزار و 500 مورد در جایگاه دوم و چین با 81 هزار و 400 مورد ابتلا در جایگاه سوم قرار دارد.

 بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سرعت انتشار نوع جدید ویروس کرونا که آن را با COVID-19 می‌شناسند به صورت تصاعدی در حال افزایش است و با آنکه بیش از دو ماه طول کشیده بود که تعداد مبتلایان به آن به صد هزار نفر برسد در کمی بیش از دو روز بیش از 100 هزار نفر مبتلای جدید دیگر به آن اضافه شد و تعداد مبتلایان در سراسر جهان تا لحظه نگارش این خبر به بیش از 600 هزار نفر رسید.

این ویروس که قدرت انتشار و سرایت بسیار بالایی دارد تاکنون در سراسر جهان بیش از 27 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، اروپا و آمریکا در حال حاضر کانون اصلی شیوع COVID-19 هستند هرچند برخی از مقام‌های اروپایی مدعی شده‌اند همه‌گیری کرونا در این قاره از نقطه اوج خود گذشته است.

COVID-19 به شخصیت‌های مهم سیاسی، فرهنگی هم رحم نکرده است. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده تاکنون پنج نفر از نمایندگان کنگره آمریکا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، شاهزاده چارلز ولیعهد انگلیس، و تعداد زیادی از دیگر شخصیت‌های مهم جهانی به آن مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала