درمان پنجمین بیمار کرونایی در ولایت سمنگان افغانستان

© Sputnikدرمان پنجمین بیمار کرونایی در ولایت سمنگان افغانستان
درمان پنجمین بیمار کرونایی در ولایت سمنگان افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه افغانستان از بهبودی پنجمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.
درمان یک بیمار کرونایی در کاپیسا - اسپوتنیک افغانستان
درمان یک بیمار کرونایی در کاپیسا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد، که یک فرد مبتلا به ویروس کرونا در ولایت سمنگان، سلامتی خود را دوباره به دست آورده و از درمانگاه مرخص شده است. این فرد پنجمین بیمار کرونایی در کشور است که صحت‌یاب می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت صحت عامه، پیش از این یک نفر در دایکندی، یک نفر در کاپیسا و دو نفر در هرات پس از ابتلا به ویروس کرونا، صحت‌یاب شده‌اند.

افغانستان تاکنون سه مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه، روز شنبه‌، نهم حمل، در یک نشست خبری آخرین جزییات در مورد ویروس کرونا در کشور را اعلام کرد.

او گفت که از مجموع ۱۰۲ نمونه مشکوک به ویروس کرونا که در جریان ۲۴ ساعت گذشته در لابراتوارهای کابل وهرات آزمایش شده‌اند، نتیجه ۱۵ مورد آن مثبت بوده است.

مایار افزود، از جمع ۱۵ واقعه تازه ویروس کرونا ۱۱ واقعه آن به ولایت هرات، سه واقعه به ولایت فراه و یک واقعه به ولایت غزنی مربوط می‌شود.

با ثبت ۱۵ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا، شمار مجموعی افراد مصاب به این بیماری در سطح کشور به ۱۰۶ نفر رسیده است. این رقم شامل چهار سرباز مأموریت حمایت قاطع نمی‌شود.

سخنگوی وزارت صحت عامه با توجه به گسترش ویروس کرونا، بار دیگر از مردم خواست که قیود گشت‌وگذار را رعایت و به توصیه‌های صحی عمل کنند.

قیود گشت‌وگذار در شهرهای کابل و هرات به صورت رسمی اجرا شده است.

وحیدالله مایار از جانب دیگر گفت که وزارت صحت عامه فیس درمانگاه ها و کلینیک‌های که از بیماران می‌گرفت تا خوب شدن وضعیت معاف کرده است و مردم مکلف به پرداخت آن نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала