شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس توسط سگ

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس توسط سگ
 شناسایی بیماران مبتلا به کروناویروس توسط سگ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در انگلستان به سگ ها آموزش می دهند كه مبتلایان به كروناویروس را با استفاده از بو شناسایی کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگرازی فرانسه، متخصصان دانشگاه دورام و دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن در یک مطالعه پیشنهادی از طرف موسسه خیریه سگهای تشخیص پزشکی (Medical Detection Dogs) شرکت خواهند کرد.

در گذشته، سگهایی که در موسسه خیریه سگهای پزشکی تربیه می شدند، برای آنها یاد داده بودند که چگونه اشخاص مصاب به امراض  سرطان، بیماری پارکینسون، مالاریا و برخی از عفونت های باکتریایی دیگر را با استفاده از بو تشخیص کنند.

کلاری گیوست، بنیانگذار موسسه خیریه سگهای پزشکی گفت: "در اصل، ما اطمینان داریم که سگ ها می توانند اشخاص مصاب به  COVID-19 را تشخیص دهند."

وی گفت که در حال حاضر ما تلاش برای پیدا کردن راهی هستیم که به ما امکان می دهد با خیال راحت سگ ها با استفاده از روش بوی کردن بیماران مبتلابه  کروناویروس را  شناسایی کنند.

هدف این است که سگها می توانند همه را از جمله افراد فاقد علائم بیماری را که باید آزمایش شوند، شناسایی کنند.

سگ خانم مالک خود را از مرگ نجات داد - اسپوتنیک افغانستان
سگ خانم ناشنوا را از مرگ نجات داد

براساس آخرین داده ها، در بدن 558 هزار نفر عفونت به کروناویروس تشخیص داده شده است کهاز جمله 25.2 هزار نفر جان باختند، و به تعداد 127.6 هزار بیمار بهبود یافته اند.

 شایان ذکر است که در 31 دسامبر، مقامات چینی، سازمان بهداشت جهانی را از شیوع ذات الریه ناشناخته در ووهان، استان هوبی آگاه کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را کرونا ویروس جدید شناسایی کردند. کرونا ویروس‌، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ "کروناویریده" هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید 19 را شامل می‌شود. کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال 1965 کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه 1980 ادامه داشت. به گفته متخصصان علوم پزشکی از هر 100 بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала