کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است

© AP Photo / Raad Adaylehکمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است
کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سوریه و روسیه در بیانیه ای مشترک در خصوص تأمین گروه‌های تروریستی در سوریه توسط امریکا در قالب کمک‌های بشردوستانه به پناهجویان، هشدار دادند.
قصد آمریکا برای انتقال محموله ها به شبه نظامیان سوریه تحت پوشش کمک های بشردوستانه  - اسپوتنیک افغانستان
قصد آمریکا برای انتقال محموله ها به شبه نظامیان سوریه تحت پوشش کمک های بشردوستانه

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک ستاد هماهنگی میان سازمانی فدراسیون روسیه و سوریه آمده است:- "طرف امریکایی به‌طور خودخواهانه‌ای از شرایط ناشی از گسترش ویروس کرونا سوءاستفاده کرده و به رهبران سازمان ملل فشار می‌آورد تا بتواند در قالب رساندن دستگاه‌های تشخیص کرونا به کمپ پناهجویان رکبان، شبه‌ نظامیان تحت کنترل خود را تأمین کند".

این کارکنان بخش کمک‌های بشردوستانه تأکید کردند، که در این کمپ پناهجویان اوضاع اسفباری حاکم است که نتیجه اشغالگری غیرقانونی امریکا در این مناطق از سوریه است.

در این پیام آمده است:- "روسیه و سوریه همه اقدامات لازم را برای آزادی سریع و تخلیه پناهندگان از ركبان و انتقال آنها به قلمرو تحت كنترل دولت سوریه در خانه های خود اتخاذ كرده اند و ادامه خواهند داد."

در این گزارش آمده است:- "کلیه تعهدات طبق برنامه سازمان ملل مبنی بر تخلیه بقیه پناهندگان از ركبان توسط روسیه و سوریه كاملاً عملی شده است و تلاش های بیشتر برای توجیه عدم كنش آنها از جانب ایالات متحده و سازمان های بشردوستانه سازمان ملل غیر منطقی تلقی می باشد".
این ستاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تخلیه حدود 13.5 هزار نفر از ساکنان، که بیش از 6 هزار نفر آنها شبه نظامی و اعضای خانواده آنها هستند، همچنان در رکبان ادامه دارند. بقیه در نتیجه ترساندن باندهای تحت کنترل امریکا در اردوگاه باقی مانده اند.

در پیام این ستاد همچنان آمده است:- "یک بار دیگر، ما باهمه ی مسئولیت اعلام می کنیم که برای هر سوری که مایل به ورود به قلمرو تحت کنترل دولت قانونی سوریه است، همیشه درها باز است و همه ای شرایط لازم برای اسکان مناسب پناهندگان ایجاد می شود. به پناهندگان تضمین می شود که پس از بیرون شدن از منطقه التنف، کمکهای بشردوستانه، پزشکی و اجتماعی لازم ارائه شود". 

جمعه شب «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن هشدار در خصوص شیوع ویروس کرونا در سوریه، گفت که مسئولیت ساکنان شرق فرات بر گردن امریکا است.

یادآوری می کنیم، که اردوگاه رکبان که میزبان 25 هزار پناهجوی سوری است در محدوده زیر کنترل نیروهای امریکایی واقع شده است و دسترسی کارکنان بخش کمک‌های بشردوستانه به این اردوگاه تقریباً غیرممکن شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала