متخصصان هرات در تلاش ساخت دستگاه تنفس مصنوعی

© Photo / مقام ولایت هراتمتخصصان هرات در تلاش ساخت دستگاه تنفس مصنوعی
متخصصان هرات در تلاش ساخت دستگاه تنفس مصنوعی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با افزایش گسترش بیماری کرونا در افغانستان شماری از جوانان و متخصصان هراتی در تلاش هستند تا دستگاه تنفس مصنوعی را بسازند.
هشدار وزارت صحت: بخاطر جلوگیری از یک فاجعه هرات باید قرنطین شود - اسپوتنیک افغانستان
هشدار وزارت صحت: بخاطر جلوگیری از یک فاجعه هرات باید قرنطین شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، شماری از جوانان هراتی در دیدار با والی این ولایت، طرح ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را مطرح کردند. این دستگاه برای نجات جان بیماران مبتلا به کرونا و بیمارانی که مشکل تنفسی دارند، حیاتی است.
 
طرح ساخت این دستگاه در همکاری شماری از جوانان، تیم رباتیک و صنعت‌کاران روی دست گرفته شده که مطابق به این طرح، قرار است نخستین دستگاه ابتدایی تنفس مصنوعی در این ولایت تولید شود. قیمت دستگاه تنفس مصنوعی، با افزایش شمار مبتلایان کرونا، در خیلی از کشورهای جهان افزایش یافته است.
 
مهدی حدید عضو شورای ولایتی هرات که این طرح را ارائه کرده، امیدوار است، مراحل ساخت این دستگاه، به دست جوانان هرات به انجام برسد، اقدامی که می‌تواند سبب نجات بیماران شود.
 
متخصصان طبی می گویند، که بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا، به دلیل ضعف و عدم کار سیستم تنفسی شان در زمان بیماری جان خود را از دست می دهند.
 
یادآوری می کنیم، که پس از ثبت نخستین واقعه مثبت ویروس کرونا درهرات، در کنار آغاز به فعالیت خطوط تولید شوینده و مواد ضد عفونی، نخستین کارخانه تولید ماسک نیز درهرات به فعالیت آغاز کرد که در حل مشکلات شهروندان موثر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала