وعده سفیر اتحادیه اروپا به غنی در امر مبارزه با کرونا در افغانستان

© @ARG1880/FB سفیر اتحادیه اروپا به غنی: آماده همکاری با افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا هستیم
 سفیر اتحادیه اروپا به غنی: آماده همکاری با افغانستان در مبارزه با ویروس کرونا هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در دیدار با محمد اشرف غنی گفته است که اتحادیه اروپا در راستای مبارزه با ویروس کرونا، آماده همکاری با حکومت افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که رئیس جمهور غنی، روز گذشته(جمعه، 8حمل) با سفرای اتحادیه اروپا مقیم کابل دیدار کرده و روی تدابیر و اقدامات حکومت در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تعیین هیات مذاکره کننده صلح و تحولات سیاسی پس از انتخابات، صحبت کرده است.

بر اساس خبرنامه ارگ، در این دیدار پییر مایودین، سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در مورد چالش ویروس کرونا صحبت کرده و ضمن ستایش از تدابیر و اقدامات اساسی حکومت افغانستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا، گفته که آماده همکاری با حکومت افغانستان در امر مبارزه با این پدیده می باشند.

او همچنان در مورد مذاکره با طالبان و نگرانی های که در این خصوص وجود دارد، صحبت کرده و گفته که افغانستان نسبت به هر زمان دیگر به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد. سفیر اتحادیه اروپا از تعیین هیات مذاکره کننده صلح از سوی حکومت استقبال کرده و بر انجام مذاکرات با طالبان که منجر به تامین صلح پایدار گردد، تاکید ورزیده است.

همزمان در این دیدار، رییس جمهور غنی گفته است که در مراسم تحلیف و بعد از آن در تمام نشست‌ها بر ایجاد یک کابینه همه شمول تاکید کرده و تلاش‌هایش برای بقای جمهوریت بوده است.

غنی در مورد نوع تصمیم گیری حکومت در روند صلح به ویژه در زمینه معرفی هیات مذاکره کننده صلح جزییات داده و گفته:” این هیات در اثر یک اجماع سرتاسری با اقشار مختلف مردم و شخصیت‌ها، احزاب و جریان های سیاسی تعیین گردیده است.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала