دیدگاه روسیه درباره پیدایش و گسترش ویروس کرونا توسط امریکا

© Sputnik / Maksim Blinovدیدگاه روسیه درباره پیدایش و گسترش ویروس کرونا توسط امریکا
دیدگاه روسیه درباره پیدایش و گسترش ویروس کرونا توسط امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می گوید، که در گسترش ویروس کرونا ردپای امریکا را نمی بیند.
امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا، چین را به پنهان‌کاری درباره شیوع کرونا متهم کرد

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا امریکا در پیدایش و گسترش ویروس کرونا سهم دارد، گفت: ما در پیدایش و گسترش ویروس همه گیر کرونا ردپای امریکا را نمی بینیم، اما پرسش های درباره کارکردهای بیولوژیکی این کشور در جهان داریم.

این منبع گفت:- "مدت طولانی است که ما با نگرانی کارهای نظامی و بیولوژیکی ایالات متحده را که در نزدیکی مرزهای ما در کشورهای ماورای قفقاز، آسیای میانه و در مرز چین انجام می شود، دنبال و می بینیم. هم اکنون در این کشورها آزمایشگاه های بیولوژیکی وجود دارند که با پول و مشارکت متخصصان واشنگتن در این کشورهای ساخته می شوند".

به گفته این منبع در وزارت خارجه روسیه، آنچه در این کشورها و بلوک های بسته اتفاق می افتد،حتی مقام های محلی نیز در این باره نمی دانند، اما به خوبی معلوم می شود، که این کارها مربوط به پنتاگون است و بودجه آنها دقیقا از بودجه واشنگتن تمویل می شوند.

این منبع در وزارت خارجه روسیه همچنان می گوید، که در پیدایش نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا و مقصر دانستن هر کشوری کاری مناسبی نیست و بنابراین لحن متهم گونه واشنگتن به چین به خاطر پیدایش ویروس کرونا جای تعجب است.  

یادآوری می کنیم، که پیش از این مقام های چینایی از پایان بیماری همه گیر ویروس کرونا در این کشور خبر داده بودند. می فینک نماینده کمیته مراقبت های بهداشتی جمهوری خلق چین به تاریخ 28 مارچ شمار بیماران آلوده به ویروس کرونا در حال حاضر در سراسر این کشور را سه هزار نفر اعلام کرد. بنابراین گسترش ویروس همه گیر کرونا در چین متوقف شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала