سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی دو راکت را بر فراز ریاض رهگیری کرد

© AP Photo / IDF / AFPسیستم دفاع هوایی عربستان سعودی دو راکت را بر فراز ریاض رهگیری کرد
سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی دو راکت را بر فراز ریاض رهگیری کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها می‌گویند که سیستم دفاع هوایی پاتریوت عربستان سعودی یک هدف را در آسمان ریاض رهگیری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، پس از شنیده شدن صدای چند انفجار شدید در آسمان ریاض پایتخت، ارتس سعودی دو فروند راکت بالستیک بر فراز پایتخت عربستان سعودی رهگیری شده است.

اعلام حمایت ائتلاف عربی از برقراری آتش‌بس در یمن  - اسپوتنیک افغانستان
اعلام حمایت ائتلاف عربی از برقراری آتش‌بس در یمن

طبق گزارش این رسانه، دو راکت در آسمان ریاض و سپس یک راکت در آسمان جازان توسط ارتش سعودی رهگیری شد.

پیش از این، یک منبع نظامی گفته بود که طیاره‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی چندین حمله به مواضع شورشیان حسینی در صنعا و استان های صعده و جوف در مرز با عربستان سعودی انجام دادند.

روز جمعه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که دولت یمن برای قبول درخواست دبیرکل سازمان ملل درباره آتش‌بس حمایت می‌کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از همه طرف‌های شرکت‌کننده در درگیری‌های مسلحانه در جهان خواست تا جنگ و درگیری را متوقف و با «دشمن مشترک» مانند ویروس کرونا مقابله کنند.

یادآوری می‌کنیم که  مداخلهٔ نظامی در یمن در 25 مارچ سال 2015 میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت و به درخواست رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.

این عملیات در پشتیبانی از دولت عبد ربه منصور هادی و بر ضد مردم و حوثی‌ها (انصارالله)، و پشتیبانان علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن صورت گرفته که صنعا پایتخت یمن و بیشتر مناطق شمال یمن را در اختیار دارند. کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عرب خلیج فارس به جز عمان در این عملیات شرکت کرده و از درخواست هادی منصور جهت مبارزه با حوثیان و القاعده و داعش در یمن استقبال کردند. همچنان عربستان سعودی یکی از دلایل اقدام نظامی خود در یمن را دستیابی حوثی‌ها به راکت‌های بالستیک، نیروی هوایی و به‌طور کلی مسائل امنیتی منطقه‌ای عنوان کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала