ویروس کرونا در چه حرارتی فعال می‌شود؟

© AFP 2023 / STRویروس کرونا در چه حرارتی فعال می‌شود؟
ویروس کرونا در چه حرارتی فعال می‌شود؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان چینایی درجه حرارتی را نام بردند که در آن کرونا (کووید -19) بیشتر فعال می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ترپال medRxiv، دانشمندان دانشگاه هنگ کنگ درجه حرارتی را تعیین کردند که در آن ویروس کرونا مخصوصاً فعال می‌شود.

آمار کرونا در جهان؛ بیش از 31 هزار مرگ و بیش از 663 مبتلا - اسپوتنیک افغانستان
آمار کرونا در جهان؛ بیش از 31 هزار مرگ و بیش از 663 مبتلا

دانشمندان خاطر نشان کردند که ویروس کرونا برای مدت طولانی در حرارتی حدود چهار درجه سانتیگراد بسیار پایدار است و در صورت عدم ضدعفونی، فعالیت آن فقط پس از 14 روز کاهش می‌یابد. در عین حال کووید -19 تحمل درجه حرارت بالا را ندارد و در حرارت 70 درجه در عرض پنج دقیقه می‌میرد.

کارشناسان همچنان می‌گوید که ویروس کرونا چقدر روی سطوح زنده می‌ماند. این ویروس بر روی کاغذ بعد از سه ساعت اثری از آن وجود نخواهد داشت. ویروس کرونا می‌تواند روی لباس و چوب فرآوری تا دو روز، روی شیشه تا چهار روز و بر روی پلاستیک تا هفت زنده بماند.

دانشمندان خاطرنشان كردند كه اين ويروس تا هفت روز می‌تواند در سطوح خارجی ماسك های طبی باقی بماند و آنها خواستار ضد عفونی كامل آنها شدند.

سازمان جهانی صحت در تاریخ 11 مارچ اعلام که ویروس کرونا به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است است. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 570 هزار نفر در سراسر جهان به کووید -19 مبتلا شده اند و کرونا جان بیش از 26 هزار نفر را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала