دندان از اعمال خوب و بد انسان شهادت می دهد

© Fotolia / Lydieدندان از اعمال خوب و بد انسان شهادت می دهد
دندان از اعمال خوب و بد انسان شهادت می دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که دندان تمام رویداد های زندگی ما را حفظ می کند و شهادت میدهد.

به گزارش اسپوتنیک، popmech.ru می نویسد: محققین دریافتند که ساختار سیمان دندان می تواند به طور دقیق وقایع کلیدی زندگی هر شخص را حفظ نماید.

اشتباهاتی که باعث تخریب دندان ها می گردد - اسپوتنیک افغانستان
اشتباهاتی که باعث تخریب دندان ها می گردد

دندانها فقط وظیفه جویدن غذا را ندارد. دوکتوران هرچه بیشتر حفره دهان فرد را معاینه کنند، بیشتر در مورد چگونگی ارتباط محیط با سلامت جسمی و حتی روانی ما مطلع می شوند. طبق یک مطالعه جدید، دندانها شاهد وقایع مهم زندگی استند که در ساختاری مانند حلقه های داخل یک درخت ثبت شده اند.

پائولا سریتو داکتر دندان از دانشگاه نیویارک توضیح داد که دندان یک قسمت مرده از اسکلت نیست. بلکه او دائماً ساختار خود را تغییر می دهد و به فرآیندهای فیزیولوژیکی پاسخ می دهد.

سریتو و تیم اش 47 دندان از 15 مرده بین 25 تا 69 سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این گروه اجساد قبیله بانتو افریقای مرکزی را بررسی نمودند. زیرا این قبیله، علاوه بر بقایای انسانی، داستانهای زندگی مردم و حتی تاریخ امراض این قبیله را حفظ نموده است.

با مطالعه ساختمان دندان، می توان عمر و رشد زندگی شخص همچنان انواع استرس بدن را که در طول زندگی در معرض آن قرار گرفته است، ملاحظه کرد.

526 лишних зуба, извлеченные у индийского мальчика  - اسپوتنیک افغانستان
کشف ۵۲۶ دندان اضافی در دهن کودک هندی + ویدیو

دانشمندان در نتیجه این مطالعه دریافتند که فعالیت بیش از حد و یائسگی خانمان نیز به دندان ها تاثیر می گذارد. علاوه بر این، رویدادهایی مانند بیماری های گذشته، حبس و حتی نقل مکان از حومه شهر به مرکز شهر نیز به دندان اثر می گذارد.

این تیم توضیح می دهد: "این همه گویندگی از حساسیت سیمان دندان انسان می کند، در آن فقط رویدادهای سیستمی ثبت می شود."

در خاتمه ، نویسندگان مقاله اظهار داشتند که سیمان دندان- آرشیف بیولوژیکی دقیق هر فرد است که به کمک آن می توان با دقت بسیار زیاد گذشته شخص را مطالعه کرد و اطلاعاتی را یافت که از سایر بافتها بدست نمی آید. با توجه به چگونگی حفظ دندانهای ما در جریان قرن ها ، میتود جدید نه تنها برای دکتوران، بلکه برای تاریخدانان و حتی دیرینه شناسان نیز مفید خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала