قیود گشت و گذار در ولایت غزنی وضع شد

© Shahhussain Murtazawi - FBقیود گشت و گذار در ولایت غزنی وضع شد
قیود گشت و گذار در ولایت غزنی وضع شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهر قیود روزگردی وضع شده و فعالیت برخی از اصناف نیز محدود شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی غزنی آمده است که وضع قیود روزگردی در شهر غزنی روز گذشته در ر پنجمین جلسه‌ی کمیته ولایتی مبارزه با کرونا تحت ریاست والی فیصله شده است.

هرات  - اسپوتنیک افغانستان
رهایی حدود ۵۰۰ زندانی از زندان مرکزی هرات

براساس اعلامیه، تنها فروشگاه های مواد اولیه، مراکز صحی، بانک ها و صرافی ها دارای مجوز قانونی، خبازی ها، دکان های سبزی فروشی و میوه فروشی، نمایندگی های رسمی شرکت های مخابراتی و قصابی ها به گونه محدود فعالیت خواهند کرد. و همچنان موتر مسافری که بیش از چهار سرنشین داشته باشند، متوقف خواهد شد.

روند محدودیت روزگردی در شهر غزنی تا پایان ماه جاری خورشیدی در ولایت غزنی ادامه خواهد داشت و یک کمیته‌ی مشخص به ریاست شهردار غزنی نیز مسئولیت نظارت از این روند را بر عهده دارد.

پیش از نیز در شهرهای هرات، فراه، نیمروز و کابل نیز به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، قیود روزگردی وضع شده بود.

تاکنون در افغانستان 145 نفر به شمول دو دیپلمات خارجی و چهار نظامی ناتو به این ویروس مبتلا شده اند، از این میان پنج نفر در ولایت هرات، کاپیسا، دایکندی و سمنگان بهبود یافته و سه نفر دیگر در ولایت های هرات و بلخ جان داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала