افتتاح یک لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در کابل

© Sputnik / Denis Aslanov  /  مراجعه به بانک تصاویر افتتاح یک لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در کابل
افتتاح یک لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت صحت عامه در همکاری با وزارت زراعت آبیاری و مالداری کشور یک لابراتوار تشخص ویروس کرونا را در کابل افتتاح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، این لابراتوار از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در اختیار وزارت صحت قرار می گیرد که روزانه ظرفیت تشخیص 100 رویداد مشکوک کروناویروس را دارد.

قیود گشت و گذار در ولایت غزنی وضع شد - اسپوتنیک افغانستان
قیود گشت و گذار در ولایت غزنی وضع شد

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در یک نشست خبری مشترک با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفت که این لابراتوار با تمام تجهیزات و با 18 کارمند صحی در اختیار وزارت صحت قرار می گیرد.

آقای درانی افزود که به زودی لابراتوارهای وزارت زراعت در ولایت بلخ برای تشخیص ویروس کرونا در اختیار وزارت صحت قرار داده می‌شود.

آقای فیروز همچنان افزود که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در کشور در حال افزایش است که به همین منظور تلاش می شود تا ظرفیت تشخیص این ویروس نیز افزایش یابد.

او تاکید کرد که تا یک هفته‌ی آینده یک هزار نمونه‌ی مشکوک ویروس کرونا در کشور تشخیص خواهد شد و در یک ماه آینده نیز این رقم به دو هزار افزایش خواهد یافت.

تاکنون در افغانستان 145 نفر به شمول دو دیپلمات خارجی و چهار نظامی ناتو به این ویروس مبتلا شده اند، از این میان پنج نفر در ولایت هرات، کاپیسا، دایکندی و سمنگان بهبود یافته و سه نفر دیگر در ولایت های هرات و بلخ جان داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала