ایریک زیمور:« ویروس قدرت آسیا را پیشبینی میکرد و غروب اروپا را خاطرنشان ساخت»

© AFP 2023 / STRایریک زیمور:« ویروس قدرت آسیا را پیشبینی میکرد و غروب اروپا را خاطرنشان ساخت»
ایریک زیمور:« ویروس قدرت آسیا را پیشبینی میکرد و غروب اروپا را خاطرنشان ساخت» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرونا ویروس - این جنگ است و در آن باید یک فاتح و بازنده وجود داشته باشد. روشن است که اتحادیه اروپا برای جهانی بدون فاجعه ایجاد شده است. و در این جنگ، کشورهای آسیایی برتری انکار ناپذیر خود را نشان دادند.

ایریک زیمور (Éric Zemmour) ئر مقاله منتشره در نشریه Le Figaro (فرانسه) می نویسد، انتخاب یک برنده بی قید و شرط قانون همه جنگهای بزرگ است. در پایان جنگ سی ساله، این فرانسه ریچلیو و لوئیی چهاردهم بود که بر اروپا جدید تسلط یافتند که در نتیجه پیمان صلح وستفالن ظهور کرد. در سال 1815، پس از نبرد واترلو، این انگلستان بود که در قرن 19 شروع به سلطه جویی کرد. و دو جنگ جهانی، ایالات متحده را به هژمون قرن بیستم مبدل ساختند.

از منبع گسترش ویروس کرونا در اروپا نام برده شد  - اسپوتنیک افغانستان
از منبع گسترش ویروس کرونا در اروپا نام برده شد

کرونا ویروس همانطور که امانوئل مکرون و بسیاری دیگر از سران کشورها اظهار داشتند، جنگی است و از این قاعده مستثنی نیست. در ابتدا همه تصور می کردند که این بیماری همه گیر ضربه جبران ناپذیری به چین وارد خواهد کرد. اروپا و ایالات متحده عمداً از بدبختی های چینی ها خوشحال شدند. ما بر فقدان بهداشت عمومی، آلودگی بیش از حد و ممنوعیت های ظالمانه رژیم های خودکامه می خندیدیم. و سپس چین موفق شد از وضعیت سختی برآید، در حالی که کشورهای اروپایی در این کابوس بند ماندند.

اما بدترین وضعیت هنوز رخ نداد: سنگاپور، تایوان و کوریای جنوبی. در این کشورها که همسایه چین هستند، سریعاً اقدامات لازم برای مبارزه با بیماری همه گیر انجام شد. با کمک آزمایشات، ماسک و دستگاه تنفس مبارطزه کتلوی راه اندازی شد، مرزها بسته شد، حرکت افراد کنترل می شد. ما از روشهای قدیمی و جدید حفاظتی استفاده شد. غرب رژیم های استبدادی و بقایای فرهنگ کنفوسیوس را بیهوده مسخره می کرد، نتایج قانع کننده بود: تعداد کمی تلفات و اقتصاد فروپاشی نشده. در کشورهای اروپایی همه چیز دقیقا برعکس است.

برتری انکار نا پذیر

برای مدت طولانی فرانسه تصور می کرد که ایتالیا به دلیل کمبود سیستم بیمارستان های خود فقط استثناء خواهد بود. ما نفهمیدیم که ایتالیا تنها پاسگاه تخریب خودمان است. بدون آزمایش، بدون ماسک، بدون دستگاه تنفس – ما در جنگ بدون سلاح های مدرن، اما با سلاح های قرن نوزدهم می جنگیدیم: انزوای سراسری. مخرب ترین اقدام برای آزادی جهان. و مدافعان همیشگی حقوق و آزادی های ما، رسانه ها، روشنفکران، مترقیون از این اقدامات استقبال می کنند و خواستار موارد بیشتری هستند! رهبران ما با جسارت به ما گفتند که ماسک و آزمایش بی فایده است.

گسترش ویروس کرونا و محدویت سفرهای غیر ضروری در اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
گسترش ویروس کرونا و محدویت سفرهای غیر ضروری در اتحادیه اروپا

ما به یاد می آوریم که چگونه، در اثر " شکست عجیب "، مورخ مارک بلوچ شکست های نظامی ما را نتیجه ای از انصراف ما از گذشته خواند. همین اتفاق در مورد اقدامات برای مبارزه با coronavirus رخ می دهد. ایدئولوژی ما از جهانی بدون مرز به ما اجازه نمی دهد مرزها را ببندیم. قوانین ما ذخایر ماسک ها را کاهش داده است. فرضیات لیبرال ما توانایی حکومت در برنامه ریزی و پیش بینی را از بین برده است. در مورد حاکمیت اروپایی ما، آن ناپدید می شود. همانطور که هوبرت ودرین وزیر خارجه پیشین فرانسه گفته بود، "اتحادیه اروپا، یک بازار واحد و سیاست رقابتی برای جهانی بدون فاجعه ایجاد شده است." و هنگامی که مصیبت به درهای ما می کوبد، درک ما از جهان ما را به زانو درمی آورد، در حالی که کشورهای آسیایی برتری غیرقابل انکار خود را نشان می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала