Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کرونا قربانی می‌گیرد، لیگ بلاروس اما ادامه دارد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر لیگ برتر فوتبال بلاروس Belarus Soccer Europa League BATE - Arsenal
لیگ برتر فوتبال بلاروس  Belarus Soccer Europa League BATE - Arsenal - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لیگ برتر فوتبال بلاروس علی رغم شیوع کرونا ویروس در جهان همچنان ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، با تمام شدن جهان ورزش، لیگ برتر بلاروس برای تجارت همچنان باز است.

لیگ برتر بلاروس تنها یکی از مسابقات 54 لیگ یوفا است که به دلیل بحران کرونا ویروس بازی‌های خود را به حالت تعلیق در نیاورده است.

یوری دونار مدیرwww.pressball.by، به مارکا می‌گوید: "در بلاروس، همه چیز باز است: شرکت‌ها، مکاتب، مراکز خرید و غیره. بنابراین طبیعی است که مهم‌ترین مسابقات ورزشی از جمله هاکی روی یخ، هندبال و فوتبال مسیر خود را ادامه دهند. در پایان، همان افرادی که یک بازی لیگ را در ورزشگاه تماشا می‌کنند، از مترو استفاده می‌کنند."

 

داروهای رئیس جمهوری

براساس داده‌های رسمی، تاکنون بلاروس کمتر از 100 مورد کروناویروس و مرگ و میر ندارد.

اگرچه همانطور که یوری دونار اعتراف می‌کند، "هیچ کس به این ارقام اعتقادی ندارد." الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور این كشور برای مبارزه با این بیماری از جمله شستن دست با نوشیدنی مورد علاقه این كشور: وُدكا، به شهروندان خود توصیه‌های ویژه‌ای داده است.

رئیس جمهور گفت: "شما نباید فقط دستان خود را با ودکا بشویید. اما شما باید حداقل روزانه 40 یا 50 میلی لیتر بنوشید و هفته‌ای دو یا سه بار به سونا بروید."

رئیس جمهوری همچنین پیشنهاد کرده که تراکتورها نیز ممکن است برخی از خواص درمانی را داشته باشند: "افرادی هستند که با تراکتور کار می‌کنند و هیچ کس در مورد ویروس صحبت نمی‌کند. تراکتورها آنها را بهبود می‌بخشند، زیرا این زمینه همه چیز را بهبود می‌بخشد."

در حالی که برخی از بازیکنان از عواقب ادامه بازی در طول همه‌گیری نگران هستند، برخی دیگر به تدابیری که در حال انجام است اعتقاد دارند.

الیس باکاج دینامو برست، به مارکا گفت: "ما می‌دانیم که اکنون بازی آسان نیست اما باید حرفه‌ای باشیم. حتی اگر بدانیم ما در معرض خطر هستیم. قبل از هر بازی ما باید چندین تست کروناویروس انجام دهیم و آنها هر دو روز یکبار دمای ما را می‌گیرند."

او افزود: "برخی بازیکنان اما به وضوح نگران وضعیت هستند و نمی‌دانند چرا هنوز بازی می‌کنند."

ویلیام، مدافع دینامو برست گفت: "می ترسم. وقتی هر بازی به پایان رسید، احساس می‌کنم آلوده هستم. آنها باید لیگ را متوقف کنند. با وجود اوضاع جهانی، این واقعیت که لیگ برتر بلاروس ادامه داشته است اجازه می‌دهد تا فوتبال بلاروس را رشد داده و برند را ارتقا دهد."

دونار گفت: "این مسابقات به صورت نمایی مخاطبان خود را افزایش داده است. حقوق بازی‌ها به رسانه‌های روسی، اوکراینی‌، اسرائیلی، صرب و کرواسیا فروخته شده است. شما باید در نظر داشته باشید که فوتبال بلاروس معمولاً پول ایجاد نمی‌کند. بنابراین، برای اولین بار در تاریخ، فوتبال ملی ما می تواند پول کسب کند!"

 

استثناء جهان: لیگ نیکاراگوئه و جام بوروندی

با وجود تقریباً تمام سیاره در حالت توقف، فوتبال صندلی عقب گرفته است. گفته می‌شود، هنوز فوتبال کمی دیده می‌شود.

علاوه بر لیگ برتر بلاروس، تنها تورنمنت‌های رسمی دیگر که هنوز هم در حال اجرا هستند لیگ نیکاراگوئه و جام بوروندی هستند.

هنوز هم فوتبال غیر رسمی فراوان است. به عنوان مثال، مسابقات دوستانه بین تیم‌های سویدنی و همچنین در فنلند و استونی برگزار شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала